Inlägg från: nu gifter vi oss |Visa alla inlägg
  • nu gifter vi oss

MAJ 2010

Sovmorgon?
    Amerikanska pannkakor till frukost???

Ja, du har gjort ett kap. Min ligger och sover nu, jag har varit uppe sen 7 med vår lilla 9 månaders skrutt. Sitter nu med laptopen vid matbordet och försöker få i honom lite välling, men han leker mest med flaskan. Jag har ätit 3 ballerinakex till frukost, än så länge.

Färglaser är jättebilliga nu. Det är tonern som är svindyr...

• nu gifter vi oss

Jättekul att titta på tjejer som skickat in foton till Maggie Sottero! Här är min klänning, Dallas Marie, på vanligt folk: www.maggiesottero.com/maggieBrides.aspx&keywordType=any&pageSize=12

Här är en till jag tycker är skitläcker, men ingen har skickat in foton på sig själv i den ännu tyvärr!
    Jordana: www.maggiesottero.com/dress.aspx&attrib30=276&keywordType=any&pageSize=12&page=5&style=A3100&moreOptions=1

Det är ju så roligt med klänningar, hohooo!
    Artia: www.maggiesottero.com/maggieBrides.aspx&keywordType=any&pageSize=12
    Evita: www.maggiesottero.com/maggieBrides.aspx&keywordType=any&pageSize=12
    Ida: www.maggiesottero.com/viewBride.aspx&backUrl=%2fdress.aspx%3fattrib27%3d251%26attrib28%3d257%26keywordType%3dany%26pageSize%3d12%26page%3d7%26style%3dS5114%26moreOptions%3d1

• nu gifter vi oss

CiaLovesAndreas: jättefina! Stämningsfulla är rätt ord, precis som de själva beskriver fotot.

Jag blir nyfiken på din drömklänning som du hittat, vilken är det?

• nu gifter vi oss

Cia: fin klänning, mycket snyggt med det snedskurna bandet under bysten!

Jag vet fortfarande inte vem som ska sminka mig och sätta upp mitt hår, vi håller lågbudget och har inte tänkt betala proffs för detta. Men vi känner tyvärr ingen vi vet är bra på hår! :(

• nu gifter vi oss

Oj vad längesen jag var inne på bröllopstorget nu, har inte en chans att läsa ikapp här i tråden! Det var nån förut som länkade till ett foto på ett fint pärlhalsband, ett sk. svävande halsband. Vem var det, har du kvar länken?

• nu gifter vi oss

Jag hittade halsbandet, hade ju sparat länken i mina bokmärken!
    Mamma ska göra ett svävande halsband till mig med sötvattenspärlor i färgerna cream och ljus guld, samt swarowski i vanlig crystal samt indian pink. :D Och matchande örhängen, armband och en hair vine (pärlor trädda på artistic wire, som kommer vara mörkbrun som mitt hår).

Nu har jag och svärmor tittat på båda lokalerna och vi ska bara bestämma oss nu. Men det går inte, så svååårt! GAH.

Lokal 1.
    Fördelar: man kan stanna och festa hela natten, fin, bra kök och mkt stora kylar, pris 3500:-
    Nackdelar: långt bort (med sthlmsmått mätt, ca 2,5 mil från här där vi och de flesta på gästlistan bor) och det är taxi som gäller hem och det blir rätt dyrt tyvärr.

Lokal 2
    Fördelar: fin, väldigt bra läge nära området där vi bor.
    Nackdelar: lokalen måste vara tom kl 2 och hemgången ska ske under tysta former då lokalen ligger mitt i ett villamråde. Hur våra gäster skulle kunna lämna en fest kl 01.30 tyst begriper jag inte - men inte mitt problem iofs. Pris ca 9000:-

• nu gifter vi oss
    Martinaa skrev 2009-08-17 22:28:10 följande:
    Nu gifter vi oss:Av din beskrivning skulle jag nog välja lokal 1! Billigare och bättre helt enkelt. Visst, en bit bort, men SÅÅÅÅ himla långt var det ju inte! Folk får väl samåka, eller ring nåt bussbolag och hör om ni kan fixa nåt bra pris på transport hem, eller deala med nåt taxibolag eller nåt? Det går alltid lösa!
    Men vilken tid skulle bussen gå isf? Vi vill ju att många ska stanna och festa vidare, fixar man en buss kl 2 kanske många tar den för ekonomins skull eller tror att vi vill runda av festen... Sen har jag för mig att chartra en buss är skitdyrt!

Vi vet bara på förhand 1 person som kommer vara nykter pga att hennes barn då är 4 månader - men därför har hon nog ingen lust att köra en extra vända för att folk ska åka hem. Dessutom kommer hon säkerligen inte att stanna speciellt sent heller. Kan ju fråga han som hyr ut lokalen om nån i byn kanske vill köra lite svarttaxi för en extra slant... Hmmm *ide* !
  • nu gifter vi oss

Javisst är det svårt att köpa presenter till sambon, jösses! Min har fått digitalkamera, dyra musikprogram som han önskat sig, märkeströjor typ Carharrt och annat som han vill ha men inte har råd att köpa "bara sådär" själv. Och en massa dåliga saker också hahaha...typ sånt som är till oss båda. När vi inte bodde ihop köpte jag köksprylar till honom (porslin/blender) och dyra fina frisörshampon/balsam i storpack till hans långa slitna hår. Men de grejerna är förbrukningsvaror och jag använder dem också, så det var rätt kassa presenter egentligen. :-/

Jag ska ringa svärmor och säga att jag nog ändå tycker lokal 1. Sambon jobbar nästan dygnet runt nu och har inte tid att titta på lokalerna tyvärr.

Sen ska jag även slänga iväg ett mail till restaurangen vi vill ska catera! Vi kör lite annorlunda med kebab och falafel + massor av tillbehör.

• nu gifter vi oss

Jag fick ett tips på en fin bordslösning.
    Ett honörsbord och en tunga i mitten. Sen resten i runda bord runt, t.ex. 2 på varje sida. Jag gillar också idén med att placera en grupp människor på ett bord och sen får de placera sig där själva. Det blir ändå nästan som en bordsplacering ju...

Jag har prelbokat lokalen! Skickade ett mail iaf men har inte fått svar än.

Har fått en offert från ett bussbolag.
    För att köra med en mindre buss med 29 passagerare en enkel resa på ca 2-2,5 mil skulle de ha ungefär 3000 kr inkl. moms. Inkl. nattillägg.
    Dyyyyrt tycker jag!!!

• nu gifter vi oss
    Martinaa skrev 2009-08-25 22:14:28 följande:
    Tänk att skrapa fram typ 20 000:- i månaden i 20 år eller så.... *drömmer mig bort lite*
    Jag såg en reklampelare från Triss, nu kan man vinna 100.000:- i månaden i 25 år! Fantiserade om mitt liv med den månadslönen utan jobb hela vägen till mitt extraknäck, har börjat jobba med supercoola barnkläder genom hemförsäljning. Kul!!! Men inga 100.000 precis...
  • nu gifter vi oss
    jaao skrev 2009-08-25 23:00:01 följande:
    I morgon ska jag och min bästa vän kika lite på klänningar, hade tänkt mig en svart men vem vet... det kanske blir en vit marängklänning tillslut Funderar på om man ska kolla in skor redan nu, vårsorna kanske inte hinner komma ut i butikerna sedan? Jag vill inte ha klack så det minskar ju utbudet avsevärt...
    Jag var inne på nåt annat än vitt/ljus klänning från början och spanade in denna från Maggie Sotteros Flirtserie: www.cbslimited.com/flirt-prom-dress-P1211.htm (man får försöka igonera den töntiga killen och hela den töntiga miljön de valt att fota de här prom-klänningarna i...)

Den här finns i svart, kjolen är i största laget för min smak men jag vet att många älskar den: www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&pageSize=12&page=0&style=J1082&moreOptions=1
  • nu gifter vi oss

Ja just det, jag ska inte heller ha mkt till klack. Men har upptäckt de här gamla pumpsen i 40- och 50-tals stil, de är mkt bekväma och lätta att gå i eftersom klacken är så bred. Såna ska jag ha!

• nu gifter vi oss

Angående matkostnad, vi kommer ha buffé med kebab, falafel och massor av tillbehör. Av riktigt hög klass, Sthlms överlägset bästa. Jag har inte fått svar på min förfrågan än tyvärr, så jag har ingen prisuppgift men hoppas på bra pris såklart.

Vin från bib överhällt i karaffer och ölburkar på buffébordet eller på borden - inte bestämt ännu. Avec till kaffet och tårtan (som m2bs moster gör) men vi ska försöka hålla oss till 2 sorter så det inte drar iväg och vi har en massa rester kvar. Sen bar till självkostnadspris på festen.

Vi diskuterade chartrade bussar förut, rapporterade jag är vad jag fick för pris? Minns inte... Men 3000:- inkl moms för en mindre buss med 29 platser, pris för enkel resa på ca 2,5 mil. Det blir en hundring per person om man tar betalt, billigare än taxi iofs...men jag tror faktiskt vi skippar det. Folk få beställa stortaxi och gå ihop sig istället. Bussen stannar ju bara på ett ställe så de flesta måste ändå vidare med taxi.

• nu gifter vi oss
    PHE skrev 2009-08-27 11:14:56 följande:
    Tänk bara på att det kan uppfattas som snålt att ta betalt för drickat efter middagen. Det är främst två saker som gör en lyckad fest - bra musik/anläggning och mkt dricka till gästerna.Lycka till!
    Jag har aldrig uppfattat att folk tycker det är snålt att det tas betalt för drickat på festen efter middagen. Då har man en bardisk med någon som jobbar där och häller upp öl, vin och blandar drinkar för 20 kr. Nästan vanligare med denna variant nu än gratis öl/vin/drink hela natten lång, eller är jag ute och cyklar?

Vi kommer bjuda på obegränsat med vin och öl under middagen, alltså inte det brukliga 2-3 glas som servitriser går och fyller på vid bestämda tidpunkter.
Svar på tråden MAJ 2010