Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010

Troligen skrev 2009-07-19 21:53:32 följande:
    Moon river: Kul att det är iaf EN till som valt 8 maj. Kändes som jag var den enda. ;)
    Vi ville också ha 8 maj. Det är ju VÅRT datum.. Men så var det redan uppbokat i kyrkan och vi fick snällt ändra oss...

Lyllos Er som fick den 8 maj!
  • patrikoannika
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-24 10:04:25 följande:
    Fröken,Tack så mycket!Mannen spelar tv-spel och dottern tittar fascinerat på. Så jag har bosatt mig här framför datorn. Vet dock inte om jag ska leta bröllopssaker.
    PRECIS samma här! Mannen spelar och dottern tycker det ser roligt ut när "gubben" hoppar..
  • patrikoannika

Vi ska göra en egen ring. Hittade i och för sig en som var nästan som vi tänkt oss på "Lyxxa", men eftersom den bara var nästan som vi tänkt oss, så får vi göra en egen. OM det inte blir så dyrt så att det inte går att lösa vill säga.

Ringen blir i vitguld med två fyrkantiga stenar. Den ena stenen kommer sitta på vigselringen och den andra stenen kommer gå ner över förlovningsringen (i röttguld) det blir sååå fint. Ringarna kommer vi sedan att sätta ihop så det blir som en stor ring, så att man inte fastnar med vigselringen när den "går över" förlovningsringen. (så sa de i smyckesbutiken att man gjorde)

Vi har färgtema rosa, grått och silver. Hade först tänkt rosa och grönt, men när efter vi sett trycksaker och kläder med rosa och grått, får det blir det i stället. För det kommer ju bli grönt också, med alla blommor som man har - då kommer ju det gröna med i alla fall. Blir nog bra det också.

Kram på er.

• patrikoannika
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-24 14:13:56 följande:
    johi,Då kanske jag ska hoppa över extension då. Tål verkligen att funderas på. Glömde säga att jag tänker satsa på tiara. Tror jag har hittat en jag vill ha på Glitter, har dock inte köpt den än. Jag som jobbar inom vården får ju knappt visa upp mina ringar (Förlovnings- och vigselring)Jag får byta yrke Ja, det är jätteskoj att det är fart på denna sida och tack allihop för all feedback jag får! Är ju så svårt att prata med mannen när han inte får veta hur klänningen ser ut.Nu ska jag dock försöka slita mig härifrån. Vi ska gå ut en sväng på stan.Men jag lovar att ni kommer höra från mig igen Kram på er allihop!
    Mycket spännande att vara så traditionell - att mannen inte får se klänningen.
  • patrikoannika
    Veronicamy skrev 2009-07-27 10:06:23 följande:
    johi o cia... vi har i en bröllopsaffär här en avdelning med begagnade klänningar, är ju toppen för folk som vill spara in på klänningen! Kolla i era affärer om dem har en sån avdelning?=) klänning e dyrt, den är såå viktig för mig men några 20 000 blir det då iiiinte hehe...
    Heeej Veronicamy!

Kul att ni hittat hit!

Här ligger vi lite lågt med planeringen. Tycker vi ligger rätt bra i fas med fixeriet. Vi funderar lite kring maten just nu. Ska man beställa catering? Eller ha egen kock?

Där vi ska ha festen (en bygdegård) finns fullt utrustat kök, men ingen servering eller så på plats. Så man kan ha både en egen kock och catering. Det får väl bli en kostnadsfråga...
  • patrikoannika

Vi tänker göra egna stolsöverdrag. Det ska finnas någon sida på Tv4.se där de visar hur man enkelt gör med ett vitt lakan. Låter kanske inte så mycket för världen, men jag och sambon har tittat flera gånger och det blir faktiskt fint. Så kan man piffa till det med en blomma eller något fint band.

Ska se om jag hittar en länk..

• patrikoannika

Hej alla!

Just nu ligger vi lite lågt här med planeringen. Tycker vi har kommit rätt så långt. Men som sagt, vi filar på inbjudningarna nu...

Gillar denna: www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=1300

• patrikoannika

Vi tänkte så här:

Smink och håruppsättning vid klockan 9. Räknar vara klar till 13 ca.

Därefter lite mat, påklädning och fotografering, innan kyrkan klockan 16.

MEEEENNNN så kom min svägerska med kommentaren "Ja, men så är ni ju INTE gifta när fotograferingen är. Då kan du ju inte ha ringen på dig och sånt... - Det blir ju "fuskbilder"!!!" Och det skulle hon inte kunna stå ut med.

Löjligt, tyckte jag.. Meen sedan så tänkte jag. Jo, men hon har ju faktiskt rätt.

Hmmmm... Hur ska ni andra göra?

• patrikoannika

Vi planerar inte heller så mycket just nu. Det viktigaste känns som att vi redan har bokat och har koll på. Lite tråkigt faktiskt... och dagarna tuffar på och ibland glömmer man av att man ska gifta sig... Så jag och sambon kollar lite på inbjudningar nu... men vi är fortfarande i valet och kvalet på om vi ska göra själva eller beställa... Det känns som att allt man kan spara in på ska man göra. Det blir ju sjuuukt dyrt ändå...

• patrikoannika

Vi tänkte skicka som julkort, så "slipper" man ju det...

• patrikoannika
    CiaLovesAndreas skrev 2009-08-26 16:55:34 följande:
    Såg en jättefin brudbukett på bild idag. Kommer dock kosta 1500:- Känns lite saftigt, Vad tycker ni?
    Det tror jag nog är ett ganska normalt pris. Det hade inte jag reagerat över.
Svar på tråden MAJ 2010