Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010

patrikoannika skrev 2009-07-18 14:59:49 följande:
    Vi funderar lite kring inbjudan och program och placeringskort och sånt pappersgrejs, ni vet. Ska man göra själv? Är det svårt, jobbigt? Är det dyrt att beställa färdiga grejor? Är det kanske samma kostnad för att greja det själv? (man har ju sett/hört alla som "scrappar" ihop helt underbara grejor - men jag är inte direkt någon pyssellisa...) Om man ska göra det själv måste man ju köpa en massa typ skärmaskin, klistergrejor, saxar, stämplar, fina pennor etc. Det blir kanske dyrt det också? Vi räknade och tittade på grejor från "Calligrafen" - eller nåt sånt, det gick ju på närmare 10000, det tyckte jag var i dyraste laget. Hur ska ni göra?
    Många scrapbutiker har maskiner man kan låna om man köper material där. Jag har sådan tur att det finns en jättefin butik precis där jag bor som har öppet några kvällar i veckan. Så jag har köpt allt mitt papper där och kommer sitta där och göra inbjudningar, placerkort och festhäften. Är ingen "van pysslare" men tycker det är rätt kul måste jag säga
  • Fröken Strössel

Vi ska gifta oss borgerligt utomhus och ska avsluta vigseln med Marvin Gaye & Tammi Terells "Ain't no mountain high". Vi sjöng karaoke till den kvällen vi blev vi så den känns passande

• Fröken Strössel

Fina klänningar tjejer!

Martinaa - Jag gillade den från Milly bäst, väldigt vacker!

johi - Gillade den klänningen jättemycket också, väldigt stilren!

• Fröken Strössel

Fina klänningar båda två snuttfia! Gillar idén med två olika klänningar.

Jag kommer köra på kort klänning direkt faktiskt. Kommer ha denna:

www.lilly.nu/nixa/4.jpg

Det var den första klänningen jag provade och jag blev helt kär direkt!

• Fröken Strössel

dittdatten skrev 2009-07-21 19:08:52 följande:

Fröken Strössel: Ååh finns inte den klänningen i en lång modell? Den var ju jättesöt!!
    Tror tyvärr inte det, men du kan ju alltid ringa Nixa och kolla. Jag ringde dem tidigare för att vara säker på att "min" klänning kommer tillverkas nästa år också och de var väldigt trevliga och hjälpsamma.

Vad kul att ni tyckte klänningen var fin! Planerar att ha ceriserosa ballerinaskor till samt svart sidenband i midjan. Bukett med knallrosa pioner eller gerberor är också planen.
  • Fröken Strössel

Tack

Röda rosor kommer passa jättebra. Rosor är så himla vackra och det finns ju en massa olika sorter att välja mellan också.

Har lagt in de skor jag ska ha i mitt galleri nu, blev så glad när jag hittade de för de är precis rätt färg. Kan inte gå i högklackat så ballerina blir perfekt

Vad ska ni har för skor?

• Fröken Strössel
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-22 07:40:16 följande:
    Fröken,Ja, jag älskar rosor. Sen vet jag inte om jag ska ha lite grönt i också, eller om jag bara ska satsa på rosor. Det återstår att se.Åh, vilka söta skor! Jag ska ha ett par "tofflor" där det är öppet där fram. De är lite höga, men ingen klack direkt. Kan inte gå i högklackat.
    Tack! Fint med skor med öppet fram! Jag "drömmer" lite om ett par "sex and the city skor" med hög klack och öppet för tårna men det känns som att det är viktigare att kunna dansa hela kvällen så det får bli ett par låga istället.

Jag gjorde ett fynd idag! Köpte 24 ljuslyktor för 40kr på Eko, inget speciellt men de kommer passa bra in i vår dukning. Väldigt nöjd måste jag säga
  • Fröken Strössel

johi77 skrev 2009-07-23 10:56:06 följande:

Frk Strössel - nu förstår jag svart band i midjan å cerise. Spanade på dina bilder och såklart ska du matcha ert bröllopstema. Du känns som en cool brud som vågar sticka ut lite! Själv är man ju så trökig så man kör på vitt, vitt, vitt, lite grönt å kanske lite rosa. Inte så originellt alls men men....
    Tack! Jag känner mig inte heller så orginell, cerise är nog en klassisk färg men spela roll. Huvudsaken att vi är nöjda, eller hur Vitt, grönt & lite rosa tror jag blir kanonfint!

Jag hade först tänkt att ha sidenband i cerise så jag kommer nog köpa både svart och cerise och sen får dagsformen bestämma!

Och jag håller helt med dig om skor, tror inte heller att man måste lägga så mycket pengar. Mina kostade 200kr
  • Fröken Strössel

Visst, vi får se positivt på regnet

Min favorit just nu är project wedding, vilket fotogalleri de har!

Jag är den första i min bekantskapskrets som gifter sig, spännande för att de som kommer inte varit på 100 bröllop det senaste året men också lite läskigt eftersom jag inte varit på så många bröllop själv och "vet hur det går till".

• Fröken Strössel

CiaLovesAndreas skrev 2009-07-23 12:47:48 följande:

johi,Jag har ingen aning om hur jag ska göra med ev. färgtema. Vinrött känns ju rätt så självklart, men sen då?
    Jag tycker vinrött och beige är fint tillsammans eller kanske ljusgrått?
Svar på tråden MAJ 2010