Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010

Här var det lugnt idag :) Ni skriver väl när jag inte har tid att hänga här, hehe.

Fröken: Vad kul att åka och kolla in stället och få lite mer koll på vad som behöver göras, jag blir lite avis. Vi har tänkt hyra en hembygdsgård intill kyrkan men har inte varit och kollat ens och jag är så nervös att det är fult och opraktiskt där... Annars vet jag inte var vi ska vara, men det löser väl sig!

Tror vi bestämmer kl 15 nu när jag funderat på det lite, verkar vara en rätt vanlig tid.

Nä, tillbaks till skrivandet. Jag försöker få färdigt förra kursen innan nästa börjar, alltid ute i sista minuten :P

• snuttfia

Närå, jag tittar också in med jämna mellanrum... Har bara inget vettigt att skriva om just nu... Ser fram emot att få boka kyrka nästa vecka, det blir nog lite mer verkligt då!

Beställde du inbjudningarna eller väntar du? Jag vill också, men vi har ju inte ens bokat nåt än så det är ju inte dags än, hehe...

• snuttfia

Nu gifter vi oss: Jisses vad mycket snyggt det fanns på den sidan! Åh, men jag kan bara inte börja peta med inbjudan, jag blir ALDRIG nöjd med layouter när jag väl börjat. En gång satt jag och petade med en OH som innehöll en bild och en tabell i typ fem timmar innan jag var nöjd. Man skulle inte kunna tro att jag redigerat tidningar en gång i tiden Men jag vill gärna se dina kort när de är klara, gissar att det blir skitsnyggt! Fast jag funderat på att om jag gör egna kort att lämna insidan till trycker i för att få det snyggt och kanske texten alla program som ska göras också men är osäker på hur dyrt det kan bli. Jag vet ju att jag tagit in offerter på tryck nån gång för länge sen men det var för en broschyr i färg och i betydligt större upplaga så det går ju inte att jämföra. Men vår gamla laser håller ändå på att kacka ihop och vi behöver en ny och en hyfsad färglaser är inte allt för dyr nu så det kanske blir en sån istället. Den som lever får se

Nu är det nog sovdags även för såna som jag som lyckats vända på dygnet under semestern. Tur att man har snäll (och morgonpiggare) sambo som kliver upp med barnen de flesta dagarna. Det är därför jag ska gifta mig med honom, en som ger en sovmorgnar och amerikanska pannkakor till frukost på lördagarna är ett kap i min bok

• snuttfia

Livstecken från mig med, har intensivt försökt förtränga att imorgon är sista dagen på sambons semester. Usch för vardag...

Helt galet vad ni har hunnit mycket! Själv har man ju inte ens börjat än. Inget är klart alls. Inte ens kyrkan är bokad. Bara tärnan som glatt tackat ja. Men nu har vi funderat lite och tror kanske vi ska fråga sambons syrra om hon kan vara värdinna. Hon bor ju väldigt långt bort så det mesta praktiska får vi ändå fixa själva, men bra med någon som kan ta emot vid kyrkan och visa folk på plats och sånt. Tärnan kommer ju att vara med mig till frissan och sen med på fotograferingen innan vigseln är det tänkt. Hon är väldigt organiserad så jag tror hon blir bra värdinna så fort jag klurat färdigt på vad en sån egentligen förväntas göra så jag inte lägger för mycket på henne

Men imorgon ska jag ringa och boka kyrka de två timmar de har öppet den här veckan. Hoppas jag inte glömmer!

Sov gott nu alla glada blivande brudar!

• snuttfia

Det blir 15 maj hoppas jag. Tror inte "vår" kyrka är jättepoppis så det borde inte vara nåt problem. Men man vet ju aldrig. Annars får vi väl ändra oss även om den 15e är perfekt med en klämdag innan så alla hinner krypa fram ur sina hålor runt om i sverige och ta sig hit ner till civiliserade trakter

• snuttfia

Nu är kyrkan bokad :D Lite tur hade vi ändå för helgen innan och efter var det konfirmationer så det blev ju bra. Jag gillade prästen jag pratade med, han var supertrevlig men tyvärr jobbade inte han då så vi skulle nog få kyrkoherden, men han är säkert trevlig han med. Dags att kolla på hur man får komma och kolla på lokalen vi tänkt oss. Det är nog det enda som finns i närheten så om det inte funkar får vi ta nåt inne i Borås, det är typ 2 mil men nog måste väl gästerna kunna ta sig dit efter festen om det krisar? Jag menar, de måste ju ändå ta sig ut till kyrkan på nåt sätt? Hur tänker ni, ordnar ni skjuts mellan kyrka och lokal och sånt eller får de sköta det själva?

Martinaa, jag får nog ta sambon med mig och kolla på torpa stenhus, jag är så nyfiken nu. Min kompis sa att det är jätteromantiskt och fint där och tyckte vi skulle ta en barnfri utflykt dit och äta god mat. Tror nog vi får försöka fixa det nån gång

Så fort vi har fixat lokal ska jag börja klura på inbjudningskort och kanske save the date också. Det är ju långt att åka för de flesta så det är ju bra om de får lite förvarning om de vill boka billiga flyg och sånt. Men osa och sånt har jag inte funderat så mycket på, skulle gärna ha ett tag på mig sen när jag vet vilka som kommer, hur vet man annars hur mycket maten ska kosta och hur stor tårta man ska beställa och sånt? Det vill man ju ändå ha lite klart?

Dags att städa, sambons mamma och syrra kommer på besök i kväll och stannar en vecka. Blir mycket bröllopssurfande för mig på kvällarna så slipper jag leka sällskapsdam Svärmor vill alltid kolla fotboll och jag får krypningar av att vara i samma rum som en tv med fotbollsmatch på :-P

• snuttfia

Välkommen lilleke!

Hej hej, nu är jag jättetrött men har ju inte tittat in på jättelänge nu så en hälsning orkar jag nog med innan jag somnar.

Har sambons familj på besök nu och skulle fråga hans syrra om hon kunde vara lite värdinna på bröllopet (typ visa folk in i kyrkan och till lokalen och så), då klämmer hon ur sig att hon varit toastmadam på två bröllop och tänk sån tur man kan ha! Vips har vi en proffs-toastmadam Kul kul, tror hon blir super Vi hade som ingen aning om vem vi skulle be men då löste det ju sig ändå. Nån som kan visa folk i rätt riktning och dela ut lite såpbubblor och sånt är ju lättare att hitta än en toastmaster.

Ang foto tänker vi ta bilerna innan vigseln så slipper folk stå och vänta på oss. Brorsan ville hänga med hela dagen och fota förberedelser och allt sånt så det blir nog jättebra. Kanske nån bild direkt efter vigseln också bara för att ha några, men för mig känns det inte så viktigt att vi faktiskt är gifta på bilderna. Så länge vi är snygga

Om jag hittade något som jag visste vi behövde till bröllopet skulle jag slå till nu, som Martinaa och Cia säger så är det ju bra att sprida ut kostnaderna över tiden som är kvar. Önskear jag kunde hitta nåt skoj att börja shoppa men nu vill jag bara boka lokalen så vi kan komma igång med mer planering!

Sussa sött tjejer!

• snuttfia

Asch då, vi hade bestämt vart vi skulle ha festen men ville inte boka innan vi bokat kyrkan. Nu mailade jag dem och det var redan preliminärbokat den helgen Trodde inte att det var så bråttom att boka, kyrkan var ju ledig. Nu är jag supersur... Fast hon som hade hand om bokningen skulle försöka få tag i de som bokat och höra om de hade bestämt sig, så håll tummarna för att de ångrat sig! De hade servis och bestick, dubbla kylar och frysar, resturangdiskmaskin i lokalen och så kunde man hyra linnedukar dessutom... Käner mig som en treåring och vill bara säga bajs...

• snuttfia

Tack martinaa, har hört talas om stället och ska ha det i bakhuvudet, men bäst vore att hitta något i närheten så man slipper fundera på att alla ska ta sig mellan ställerna. Men det är iof praktiskt att ha festen i Borås för då är det enklare för de som varit där att ta sig till där de ska bo gissar jag... Får tänka om nu och klura lite till på hur vi vill ha det, vi har rätt liten budget också så jag vill helst inte lägga hela slanten på lokalen... Men om du hör talas om nåt annat ställe får du gärna hojta till för det är väldigt frustrerande när man inte har en aning om vad som finns!

• snuttfia

Tack för tummarna Cia Jag mailade Ellagården fast jag tror inte vi har råd med dem, men man vet ju aldrig. Sambon letar bygdegårdar som en galning men de verkar mest ligga mitt ute i ingenstans... Nu tänker jag att en lokal där vi bor vore bra, en mil från kyrkan och en mil från stan, då kan vi låta de som vill och ryms sova i vårt hus och de andra har närmare till stan sen. Men vad katten, nu känner jag mig inte direkt kräsen Vi får lösa det praktiska sen...

Svar på tråden MAJ 2010