Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010

Snuttfia:
    Nä, inte för min familj. Jag är ju som sagt utflyttad, så jag har inte träffat dem sedan det blev bestämt. Vill ju inte berätta i telefon!
    Sambons familj vet dock redan om det!

Kul att ni är överens om färgtemat!
    Jag gjorde faktiskt så att jag frågade vilken som är mannens favoritfärg, vilket han svarade blå på. Så tog jag blått som han ville ha, och silver som jag vill ha. Så fick han vara lite delaktig också!

• Martinaa

Whot.. här har jag varit borta i flera timmar och inte ett enda inlägg!?! :-O

• Martinaa

Precis så har vi (läs jag) gjort! Det första jag gjorde efter frieriet var att skaffa en domän till hos mitt webhotell som ska vara en ren bröllopssida. Den är i princip färdig redan! ^^ Där finns info om oss, om kyrkan, vägbeskrivning, gästbok, bröllopsblogg och annat bra att veta (presenttips, info om barn, mat och dryck m.m).

Så längst ner i inbjudan ska jag skriva "vänligen besök vår hemsida www.adress.se för ytterligare information". Jättebra sätt att informera sina gäster om en massa saker, men slippa tränga ihop det i inbjudan. "Kruxet" är väl att jag förutsätter ju att alla går in och läser, men jag tror inte det är någon av våra gäster som inte skulle ha tillgång till internet i och för sig.

Min sida ligger inte uppe nu, då jag är så rädd att bli "påkommen" utan lägger bara ut den när jag jobbar med den. Men kan kanske visa den för er här nån gång

• Martinaa

Jag känner att mitt bröllopsfix stått still idag! Vet inte vad jag ska göra! Imorgon ska jag åka ner och hämta mina tapetrullar (yippi!) så kan jag börjar klippa och klistra lite till inbjudningskorten och göra några tester. Sen ska jag smita in till scrapbooking-butiken som lämpligt nog ligger precis bredvid tapetaffären! Sen blir det åka av, haha.

Vilken bra sida festingen var! :) Jag funderar på att köpa såna här www.festingen.se/product.asp och lägga ris i för att dela ut till gästerna efter kyrkan. På bröllopet vi var på nyligen hade de de såna påsar utplacerade på borden med två godisbitar och en drinkbiljett. Så frågan är om jag ska sno den idén istället, eller ha det till riset... Hmm! Hur delar man ut en drinkbiljett på smidigt sätt annars? Om vi nu ska ha det vill säga.

• Martinaa

Hmm... jag måste bara fråga här. Är jag helt dum i huvudet, men när du skriver "ringARNA" i plural... Det är väl bara en ring till bruden man köper? Killen har ju kvar sin förlovningsring, och det enda man gör där är att gravera in ett datum till? Eller har jag totalt missat nånting nu...???

• Martinaa

Aha! Då är jag med!

Då kan jag förstå att det blir ganska dyrt där också, med tre ringar... =/

• Martinaa

Tja brudar!

Nu har jag varit och köpt tapetrullarna som ska användas till inbjudningskort samt omslag till festhäftena! Var även inne i scrap-butiken och blev jätteinspirerad! Ska eventuellt beställa en specialgjord stämpel med våra namn som jag ska använda på både inbjudningar, festhäften, tackkorten och eventuellt även vigselprogrammen.

Ska ni dela ut ett vigselprogram per person eller per par? Ska ni skriva ut psalmerna i programmet, eller bara psalmnummer och sedan dela ut psalmböcker? Är jag för tidig som frågar det här redan nu? :P

• Martinaa

Jajemän, visst var det Magnolia! :) Fick veta om deras existens första gången i förgår!
    De gör egentligen inte specialbeställda stämplar, men de ska nog lösa det åt mig ändå! :) Imorgon ska jag få ett mail från dem med lite mer information. Jag kan återkomma när jag fått det.

Håller tummarna att ni får kyrkan ni vill ha!

Nu ska jag ut och rida med min värdinna!

• Martinaa

Godmorgon brudar! Jaaa, jag har semester så då är det fortfarande morgon

Bröllopsresa ja. Vi har nog bara tänkt åka på en liten weekend efter bröllopet, till typ Köpenhamn eller Stockholm eller så. Sen tar vi en riktig bröllopsresa längre fram när vi har sparat ihop lite pengar till det. Att spara till både bröllop och resa klarar inte vi av i alla fall. Sen har vi tänkt att önska oss resecheckar i bröllopspresent.

Namnbyte:
    Enklast så skickar man in blanketten för namnbyte samtidigt som hindersprövningen, tidigast fyra månader innan bröllopet. Namnbytet börjar gälla när man får tillbaka papprena från Skatteverket, tror det blir ungefär en vecka efter bröllopet (men är inte alls säker på det här nu).
    Ska man ut och resa och inte har hunnit fixat nytt pass så tror jag det ska gå bra att använda sitt gamla (så länge det fortfarande är giltigt vill säga). Annars får man väl ta med pappret från skatteverket för säkerhetsskull??

Snuttfia:
    Din sits är ju lite knepig. Jag har en kompis som gifte sig bara för nån vecka sen som hade finskt efternamn, men tog hennes mans -sonnamn. Även kompisens kompis bytte bort sitt finska efternamn till mannens -sonnamn i våras. Så de blev två "svennar" av dem båda

Själv väljer jag gladeligen bort mitt -sonnamn till mannens ganska annorlunda efternamn, yeeho! Känns dock vääääldigt konstigt att säga mitt namn med hans efternamn. Känns inte som jag. Men jag har ju tid att vänja mig...

Så, dags för frukost, haha (jag sa väl att jag har semester? :P )

• Martinaa
    snuttfia skrev 2009-07-30 12:32:46 följande:
    Ska jag vara riktigt ärlig så har jag alltid viljat byta mitt efternamn, sa att jag ska hitta en karl som heter Ek i efternamn eller nåt kort och lättstavat.
    Haha, jag känner en singelkille med just det efternamnet om du skulle ångra dig om din nuvarande, haha
Svar på tråden MAJ 2010