didis skrev 2009-06-03 16:51:55 följande:
Treo comp + panodil + kaffe låter inget gott men jag förstår tanken bakom.Det hade ju varit trevligt att bota migrän, inte minst för sonens skull (peppar, peppar han har inte haft ett anfall på 1,5 år!). Men realistiskt sett får man vara nöjd om man hittar mediciner som förhindrar/mildrar själva anfallet.Mediciner är förresten en egen historia... många gånger är det inte revolutionerande nyheter dierkt utan bara gammal skåpmat. Mest kända exemplet är väl Trombyl som var enda kotte över 50 år tar, det är egentligen en halv barnmagnecyl fast med annat namn...Man skulle jobbat inom läkemedelsindustrin!
Det var inte gott någonstans, men det fick mig i regel att spy vilket lättade lite på anfallet så jag kunde få i mig mer av blandningen o sen somna... Något jag inte kunde göra för smärtan innan... Utom de gånger jag tuppat av av den då...
Bota migrän vore trevligt ja... Men tror inte det är rätt metod att använda barn i medicinska studier för att hitta ett botemedel... Jag har läkarna att tacka för att jag hade 3 magsår innan jag var 17 år fyllda... Ett barns mage kan inte hantera de medicinerna jag sattes på som 7-8åring..