• Aurelia

migrän!!

Phu, i lördags hade jag min värsta migränattack hittills. Under flera timmar hade jag hysteriskt ont i huvudet med pulserande värk och mådde illa. Var tvungen att kräkas var tionde minut trots att jag inte hade minsta lilla i magen. Smärtsamt. Har dock bara sån hemsk migrän ca en gång i kvartalet, men huvudvärk oftare. Någon som känner igen sig? Tar ni receptbelagd medicin? Jag tänkte prova Eeze när det sätter igång nästa gång, men även gå till läkare.

• Svar på tråden migrän!!
  • Tristan79

Ännu en lösning:

Jag "grundar" min receptbelagda migränmedicin med två treo (ok med neuroläkare)och sen är det enbart pepsi som gäller och mental bortkoppling.

Om du kräks så är det nässpray eller spruta som gäller...

• Tristan79

En sak till,

Det finns en anledning till att vissa saker säljs med resp utan recept.....För att sticka ut huvudet en aning så är den receptfria migränmedicin som säljs enbart barndoser (läkares konstaterande)

• MV85
    Tristan79 skrev 2009-06-03 18:01:20 följande:
    Om du kräks så är det nässpray eller spruta som gäller...
    Funkar inte på mig dock... Så för mig är det bara att "poppa" nya tabletter om jag spyr.
    Nässprayerna o sprutorna gör lika mycket för mig som ipren...
  • Tristan79

Konstigt, sprayen och sprutorna går ju snabbare ut i blodet...
    Men men alla har sin melodi

MV85 skrev 2009-06-03 18:08:18 följande:
    Funkar inte på mig dock... Så för mig är det bara att "poppa" nya tabletter om jag spyr.Nässprayerna o sprutorna gör lika mycket för mig som ipren...
  • MV85
    Tristan79 skrev 2009-06-03 18:20:50 följande:
    Konstigt, sprayen och sprutorna går ju snabbare ut i blodet...Men men alla har sin melodi
    Olika verksamma ämnen funkar ju inte på alla tyvärr...
  • 27juni2009

här e e n som precis idag varit på dator tomografi eftersom jag ahr MINST ett anfall i veckan,o de kan sitat i i felra dagar om jag har otur. Magen ballar ur av alla meduciner så jag käkar omeprazol för magen i otroliga doser oxå
    Nu vill man koll att inte nåt annat är boven i dramat eftersom ajg inte hjälps fullt ut av tabletterna o får biverkningar o efterkänningar som om jag vore bakfull elelr svimfärdig efteråt. Detta styr mitt liv ngot otroligt o ja fasar för hur det blir till bröllopet mendå kaomemr jag at tablett för minsta lilla.... hellre bakfull än fullt utvecklad migrän...
    måste oxå försöka be de som sitter nära mig (framfröallt) att skippa starka parfymer annars går de rent galet om ett anfall närmar sig så ingen parfym på bruden inte
    jag har testat ett antal olika mediciner o kombinationer sen jag fick migrän vid 10 års ålder men nu reagerar magen tom på alvedon/panodil o jag har fått läkemedlsframkallad huvudvärk i vågor.
    jag tycker oxå absoluta tt du skall söka hjälp hos läkare, emn lycak till att få komma till neurologen.... här vill de inte ta emot mig ens för läakren skrev fel i remissen o skrev att ajg bara testat EN typ av medicin..... nytt försök skall göras av annan läkare som anser att en neurolog bör titta på min frekvens o min medicineringh när datortomografi resultatet kommit.

• Aurelia

Tack för alla svar! Nu har jag varit hos läkaren som konstaterat att det är migrän jag har och skrivit ut Imigran, både vanliga piller och såna man "stoppar upp"... Hoppas det kan stoppa nästa attack i tid!

• Teapot
    Aurelia skrev 2009-06-10 16:56:44 följande:
    Tack för alla svar! Nu har jag varit hos läkaren som konstaterat att det är migrän jag har och skrivit ut Imigran, både vanliga piller och såna man "stoppar upp"... Hoppas det kan stoppa nästa attack i tid!
    Hoppas imigran fungerar för dig, min erfarenhet är att det bara har skrivits ut av läkare som inte är så uppdaterade... men håller alla tummar för dig!
  • Ore

Jag har hört (från läkare) att alvedon har absolut ingen effekt på migrän. Det kan tydligen vara en av kontrollfrågorna för att ta reda på om det är migrän det är fråga om, har alvedon effekt så är det inte migrän... Möjligt att det har bättre effekt i kombination med Ipren, det har jag inte provat.

• elsi

voltaren är detsamma som eeze. jag ta 2tab 3x om dagen eller 3tab 2x om dagen.
    ha även fått ketoprofen från gyn. funkar bra

• allehanda
    Teapot skrev 2009-06-10 17:00:14 följande:
    Hoppas imigran fungerar för dig, min erfarenhet är att det bara har skrivits ut av läkare som inte är så uppdaterade... men håller alla tummar för dig!
    Synd att du har så dålig erfarenhet av Immigran, min läkare bytte ut mina Immigran mot Zomig när den var ny, det var den värsta tiden i min migrän historia, hjälpte inte mer än Non-Stop.
    Vi människor är olika och reagerar olika på medicin.
  • MagnusCarina

Imigran sprutorna är oxå bra, lite läskigt att ta dem i magen bara Som sagt vi är alla olika, Lycka till!

Svar på tråden migrän!!