• Erese

Min syster!

Jag får en känsla av att hon vill berätta något men vågar inte så istället för att göra detta hurklar hon ut sig spydiga komentarer. fråga henne om hon har något som hon vill berätta.

Det är heller inte omöjligt att hon är är rädd för att förlora en syster, nu vet jag nu inte hur tighta ni är so syskon men det kan vara en oro att glida i sär. Säga vad man vill men har man en partner så ägnar man lite mera tid till denna omedvtet eller medvetet.

Tycker däremot att du ska prata med henne om dessa komentarer hon häver ur sig eftersom du uppenbarligen blir sårad av detta. Det är inte omöjligt att hon beter sig på detta sättet just därför att ni är syskon. Man är ju lite råare och ärligare mot sina familjenedlemar en mot vänner och arbetskamrater.

Hoppas det blir bättre :)

• Erese

Krångligt, men prata med henne än att bara komentera hennes dumma kommentarer. det kan ju ligga något bakom betendet, kan vara vad som helst. Kan vara som du säger avundsjuka men det kan också bero på annat som ex att hon har det jobbigt i hennes föhållande och låter det gå ut på er. Som jag sa tidigare så har man ju lättare att visa sina sämmre sidor för familjen.
    Jag tycker du ska prata med henne o detta förklara att du mår dåligt över hennes beteende och fråga varför hon säger sådana elaka kommentarer.

Svar på tråden Min syster!