Vi som gifter oss igen....med ny.......
Jag har varit gift tidigare och har ett barn med min ex-man. Det var han som ville skiljas (för 5 år sen nu).
Då var det väldigt traditionellt och lite som ett standradbröllop - inte så personligt kan jag tycka nu. Kyrka, stor klänning och hela släkten på middag & fest i bygdegård.
Jag friade till min man, han har inte varit gift tidigare och jag lät honom styra ganska mycket nu. Men det var också så att jag absolut inte ville ha något som påminde om förra gången. Hade faktiskt lite problem med de känslorna "herregud vad ska folk tycka, jag har ju gjort det här innan... pinsamt värre". Men jag lyckades slå bort det och vi gifte oss väldigt personligt, med helt egen ceremoni, utomhus i en fin trädgård och med fest för våra närmsta vänner och närmsta familj (alltså inga kusiner och gamla fastrar). Och det var så otroligt stort! Jag är överlycklig och kär och det känns så ofantligt mycket mer rätt nu. Vi har tänkt igenom alla beslut och gjorde det inte bara "för det gör man ju", utan för att vi ville.
Det är modigt och häftigt att våga tro på kärleken igen, och att våga satsa.