Vad kostar det?
Vem ska grilla allt, ni kommer inte hinna med det.. Ska ni sätta en i familjen på det, eller hyra in någon..?
Ska det vara tärna och bestman?? Folk som hjälper till brukar få gåvor räkna med det...
Har också hört att det är svårt att hitta en ledig vigselförättare nu för tiden.
Börja där först!!
Hur är det möjligt om man får fråga.. kan ni ge lite mer detaljer??
För oss gick det där på ca 60 000kr. Vi var 68 personer. Vi fixade förätten själva och en vännina till mig gjorde tårtan och vi betalade hennes inköp. Varmrätten catrade vi.
Sedan gav vi presenter till alla som hjälp oss att göra i ordning allt.. Och en billig hotell natt..
Fotograf, tackkort, inbjudningskort osv också??
Ja vi hade tur med min mans kläder det var halva reapriset i Thn 2000kr med skor.. så vi la ca 7000kr i kläderna. Min mamma ville köpa näbbklänningarn så då fick hon det.
Smink och hår gör du själv då..?
Jag vill absolut inte ge kritik, men att skriva en total summa och antal personer.
Då visar det sig att allt inte ingår där som igentligen hör till bröllopskostnader. Saker man inte behöver jag vet men som ända personen som frågar själv måste välja bort..
Det ni inte har med har jag lagt 7200 + några tusen till på tårtan..
Nu läste du inte riktigt vad jag skrev.
Bröllop är bröllop oavsett vad det kostar och jag tycker att man ska lägga det man har råd med, så börja inte med det där..
Men om någon frågar vad det kostar så får man ju faktiskt tala om att detta ingår inte i det priset helt enkelt annars blir det ju missvisande för den som tror att de kan få hela kalaset för en ungefärlig summa med ca samma antal bjudna..