• agtiwi

Vad kostar det?

Vi kommer bli 44 personer totalt och ska ha förrätt, grillbuffè, tårta samt fest på kvällen. Skillnaden är väl att vi gifter oss kyrkligt. Allt under dagen och kvällen kommer vi bjuda på. Detta kommer kosta oss 21 000 kr med ALLA kostnader inräknade.

• agtiwi

lecaroline: Exakt allt är inräknat i den summan! Klänning, ringar, kostym, näbbarnas kläder, mat, dekoration, blommor, ja allt som behövs den dagen kort och gott!

• agtiwi

Min pappa ska ta några kort, men vi ska inte ha någon proffsfotograf. Detta för att det räcker för oss att nära och kära kommer knäppa lite kort. M2b:s syster och hennes sambo nämnde för några dagar sedan att de funderade på att anlita ett proffs som tar några bilder på oss och ge oss det i bröllopspresent. Ärligt talat känns det som att det är viktigare för dom än för oss.
    Tackkort och inbjudningskort är inräknat.
    Alla kläder osv är helt nytt, men jag har lagt ner många timmar på att leta efter det vi vill ha till bra priser. Det har resulterat i att jag lyckats hitta bla. några reor samt någon enstaka butik som har utförsäljning pga att de ska slå igen.

• agtiwi

m2b:s syster gör hår och smink. Det är lite tjänster och gentjänster! Vi har valt att lägga de mesta pengarna på festen och ha det ganska enkelt överlag. Vårat bröllop kommer återspegla oss vilket är oerhört viktigt. Tårtan kommer jag också göra själv! Dels sparar vi in 1200 kr på det och dels så blir den exakt som vi vill ha den om vi gör den själva!

• agtiwi

Ja, fast det är ju upp till var och en att göra som den vill. Jag tänker inte räkna in faktiska kostnader, alltså vad det skulle kostat att köpa tårtan från kondis etc. Hymlar inte heller med att vi gör det själva. Ibland får jag känslan av att vi som sparar in genom att göra saker själva inte ska räknas med för att det inte är vad man skulle fått betala i butik. Vem har bestämt att man måste catera all mat, att man måste ha proffsfotograf etc?

Svar på tråden Vad kostar det?