Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
Jag gifte mig i lördags och i söndags morse gjorde vi en liten ceremoni av att släppa p-pillerkartan i papperskorgen. Har en son på 16 mån redan och första gången gick det väldigt lätt, så det är bara att hålla tummarna nu.
Jag tycker absolut att du kan dricka lite vin på din smekmånad, dels kan du ju inte veta om du faktiskt är gravid och jag tror att du blir dubbelt besviken när du kommer hem om du testar negativt och inte ens fått njuta av en drink på din resa. Dessutom är det som någon säger att barnet har ingen direkt näringsöverföring från mamman de första 9-10 veckorna i alla fall. Jag fick reda på att jag var gravid med mitt första 1 vecka efter min 30-årsskiva då jag inte direkt hade hållit igen och det gick bra, ingen idé att nojja över det man inte kan göra något åt i efterhand.
Det där med maten är nog mest myter, jag tror inte det finns något du kan äta så du lättare blir gravid, däremot är ju folsyra bra för fostret när du väl blir det.
Lycka till!