Som du kanske läst befinner jag mig i exakt samma situation. Har tagit p-piller i tolv år, och tog min sista tablett den 21 maj.
Jag vet ännu inte om kroppen vaknat, men försöker hålla koll på livmodertappen och slemmet (ursäkta om jag är för detaljerad), dels för ägglossningen men även för att jag av naturliga skäl undrar när jag ska få mens. Är ju inte van vid att inte veta, utan har under 12 år fått mens på eftermiddagen exakt samma söndag varje månad
Min ovana gör det svårt för mig att bedöma kroppens tecken, men det skulle kunna tänkas att ägglossning är på g under veckan, men nu har min man precis blivit dunderförkyld, så det blir nog inget de närmaste dagarna.
Annars är det säkraste tipset att ha sex varannan dag under de fertila veckorna (typ, börja fem dagar efter mensens slut och fortsätt två veckor, eller så), eller för all del, varannan dag året runt. Det är ju olika det där, vissa har sex varje dag och andra mer sällan.
Det jag mest undrar över är hur jag ska hantera det här "projektet". Jag blir lätt otålig och har redan läst på till vansinne, för att känna att jag gör något. Men det här måste jag nog släppa taget om och låta "gå som det går", för annars fattar jag inte hur jag ska kunna slappna av och leva som vanligt. Det är ju en väldigt utdragen process med bara en chans i månaden och det är inget för otåliga!