• Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

• Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • skrattan

Nej. Alla har vi våra egna sätt att hantera saker och ting.
    Jag hoppas att du blir en lycklig mor snart.
    Positivitet är bra om det används rätt.
    Liksom allt annat.

• passionsblomman

Det hoppas jag med.

skrattan skrev 2009-06-23 14:34:45 följande:
    Nej. Alla har vi våra egna sätt att hantera saker och ting.Jag hoppas att du blir en lycklig mor snart.Positivitet är bra om det används rätt.Liksom allt annat.
  • Ida o Mille

Tack så mycket för gratulationerna
    Jag är 22 år (23 år nästa månad) och min m2b är 26 år.
    Och detta kommer att bli vårat första barn om allt går vägen,
    å de ska de

• skrattan

Till Ida och Mille.
    Vilken härlig tid du har framför dig.
    Nästan alla är lite oroliga i början.

Alla barngrejor är dyra, ett tips är att titta mycket på blocket .
    Där säljs även nya saker.

• Saralainen

Hejsan!
    Jag slutade med mina p-piller 1 januari.
    Jag fick en FINNEXPLOSION både i ansikte och rygg.
    Jag var duktigt orolig att jag skulle se ut som ett finnmonster på bröllopsdagen.
    Jag har oxå ätiti p-piller i 12 år.
    Men jag gick till apoteket och fixade massa krämer och dyligt till finnig hy och redan efter en vecka blev det MKT bättre.

Första mensen kom typ 2-3 månader efter jag slutat. Och nu börjar den bli regelbunden.
    Kan tycka att jag blivit lite vassare i mitt humör. Annars har jag inte märkt något.
    Snart ska vi börja i "verkstaden" =)
    Problemet är att jag inte har fast tjänst än. Jag bytte jobb i januari och blir fast anställd i augusti.
    Känns inte bra att komma samtidigt som man blivit fast och säga att man är gravid. Tänkte vänta till hösten och börja försöka då.

• Ida o Mille

Ja jag hoppas på de!
    väntar nu tills på måndag då vi fått tid på mvc, ska bli spännande och förhoppningsvis få bekräftat att det är en litet liv i magen min

skrattan skrev 2009-06-23 19:24:52 följande:
    Till Ida och Mille.Vilken härlig tid du har framför dig.Nästan alla är lite oroliga i början.Alla barngrejor är dyra, ett tips är att titta mycket på blocket .Där säljs även nya saker.
  • Nalle Puh 40

Vad har ni andra fått för symtom när ni slutade med era p-piller?

Blommis: Tänker på dig, det vet du...

Lottis: Skönt att man inte är ensam, har tänkt att det kanske är en rädsla som gör att jag får ont i magen. Vill ju så JÄTTE gärna ha barn men är så OTROLIGT rädd för förlossningen så det kanske är någon undermedvetet...

• T0612

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-23 21:14:26 följande:

Vad har ni andra fått för symtom när ni slutade med era p-piller?Blommis: Tänker på dig, det vet du...Lottis: Skönt att man inte är ensam, har tänkt att det kanske är en rädsla som gör att jag får ont i magen. Vill ju så JÄTTE gärna ha barn men är så OTROLIGT rädd för förlossningen så det kanske är någon undermedvetet...
    kanske kan hjälpa att gå och prata med någon om den förlossnings rädsla redan nu så du slipper den stressen under tiden som ni jobbar på att få +. jag har jättemani för förlossning oxå men intalar alltid mig själv att alla andra har klarat det så varför skulle inte jag, mitt livs motto är att allt löser sig ändå till slut =)
  • Nalle Puh 40
    T0612 skrev 2009-06-23 21:18:22 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-06-23 21:14:26 följande: kanske kan hjälpa att gå och prata med någon om den förlossnings rädsla redan nu så du slipper den stressen under tiden som ni jobbar på att få +. jag har jättemani för förlossning oxå men intalar alltid mig själv att alla andra har klarat det så varför skulle inte jag, mitt livs motto är att allt löser sig ändå till slut =)
    Ja och del skaffar ju tom flera barn så det kan väl inte vara så hemskt

Brukar oxå alltid tänka positivt men efter att ha tittat i en barnbok på jobbet med förlossningsbilder så blev man lite rädd faktiskt...
  • Nalle Puh 40

Finns ni på familjeliv oxå? Blev medlem där igår...

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...