Det är vanligast att man ägglossar mellan dag 14-16 i cykeln, MEN det är faktiskt individuellet och det är dessutom inte alls säkert att man är så regelbunden. Det är där de där äl-stickorna man kissar på kommer in i bilden, för att man ska kunna skaffa sig lite bättre egen koll på hur det brukar vara.
Du kan köpa storpack på nätet av sådana test och testa under några cykler för att få svart på vitt hur det ser ut för dig.
Skriv också upp de resultataen, för OM man en dag kommer till vården för att man vill ha hjälp eller undrar över något, så frågar de om de här sakerna, så att skriva ner allla startdatum för mensen och notera när stickorna ger utslag för ÄL är bra om man är osäker på sisin cykel.
Jag har visat mig vara totalt oregelbunden och har fått utslag på stickorna alltifrån dag 11 till dag 27, så den hjälp vi får nu, går i första hand ut på att styra mina ägglossningar med horoner så det inte blir så svårinprickat.
harthurs skrev 2009-07-01 05:25:46 följande:
Maste bara fraga.. Ar osaker pa hur det ligger till..Visst har man agglossning ca 2 veckor efter den forsta mensdagen? Och det ar da man brukar fa ont i magen. Jag brukar kanna nar jag agglossning, alltid ont men det ar EN vecka fore mensen.. Hur gar det ihop?