Hej!
Jag är mamma till tre underbara barn, och jag kan bara säga att det är det mest underbara jag har gjort.
Jag har mått illa varje gång, men har glömt det inför nästa graviditet.
Jag är inte speciellt smärttålig, men vetskapen om att man får en liten eller fler små mirakel gör att du kämpar på hela vägen.
Man får dessutom lov att må skit en eller annan dag eller vecka.
Allt är helt upp och ner i kroppen på många sätt.
Första tiden är man så lycklig att man håller på att spricka ena sekunden och andra sekunden vill man sälja sin man till nomader i Sahara för att man retar sig på allt han gör och säger.
Och sen är man lycklig igen.
Var inte orolig alls, allt faller på plats efterhand.
Jag kan faktiskt bli lite avis när jag läser om par som planerar barn, för ni har så mycket fantastikt framför er.
Förlossningen är en stor sak på många sätt, men jag lovar dig att du har glömt det tuffa i den redan veckan efter.( Jag repeterar, jag har tre barn)
Du kommer bara att känna en enorm stolthet.
Personalen är för det mesta enastående.
Och jag har haft olika varje gång.
Lyssna inte för mycket på skräck historier om dåligt bemötande och inkompetent personal eller fruktansvärt hårda förlossningar.
Alla kvinnor vill lägga till lite extra effekt, för att känna sig duktiga.
De som oftast och väldigt sällan har varit med om något, behåller gärna det för sig själv eller delar det bara med de allra närmaste. Men det finns ju klart alltid undantag, så klart.
Tänk positivt, det hjälper dig att bli gravid snabbare. Och ta ägglossnings test. Glöm inte att ha kul, det kan ju ta lite tid.
Min första kom direkt och min andra tog tre och ett halvt år.
Bli inte galen om du är i den senare kategorin.
Mitt liv var enormt stressfyllt under den tiden, och när jag släppte allt och tog semester så poff blev det en tvåa.
Trean var inte så välplanerad, men kom till när tvåan var 5 månader.
Så det kan verkligen variera.
Lycka till och ha kul.