• Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

• Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • Mörk Ängel

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-10 07:54:24 följande:

Någon som vet om de "billiga" grav.testen är lika bra som de dyra på apoteket???
    De ska ju vara lika bra! Med tanke på hur billiga de är så kan man ju testa flera gånger istället. Visar det plus så är det väl alltid plus som jag har förstått det. Däremot om det visar negativt så är det inte säkert att det är negativt, så då kan man ju testa en gång till eller efter en vecka om man verkligen tror att man är gravid.

Sen finns det ju sånt test som man kan återanvända, kostade ca 300 för något år sedan. Det tycker jag verkar bra!
  • Mörk Ängel
    20090725 skrev 2009-06-10 08:05:33 följande:
    jag hoppar oxå in där, men jag har inte slutat än, tansken är att jag skall sluta efter nästa karta med piller, för då hinner jag precis få min mens innann bröllopet å jag slipper den under bröllopsresan! en liten fråga, jag pratade med de på ungdomsmottagningen (ja, jag går där fortfarande) å frågade om man kan må väldigt illa av pillrerna, å då svarade de nej, det har vi aldrig hört förrut, men varje gång jag tar ett piller eller äter mat, under perioden jag äter pillrerna så mår jag jätte illa, dock inte under den veckan som jag äter sockerpillrerna! är det någon mer som varit med om detta? jag hoppas att jag slutar må illa varje gång jag äter när jag slutar med pillrerna iallafall!
    Jag mådde illa. Vet inte om det var psykiskt för att jag tyckte att pillrena var så snuskiga (jag mår illa nu bara jag tänker på dem). Men jag mådde inte toppen av p-piller iaf. För mig blev det så illa att jag undvek dem. Nu har jag p-ringar istället.
  • Nalle Puh 40

Jag har ALLTID mått prima med mina piller, var därför jag åt dem under många år fastän jag var singel, nu FASAR jag för min mensvärk som säkert kommer tillbaka igen

• isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-10 11:31:18 följande:

Jag har ALLTID mått prima med mina piller, var därför jag åt dem under många år fastän jag var singel, nu FASAR jag för min mensvärk som säkert kommer tillbaka igen
    Jag mådde också bra med mina p-piller, märkte ingen skillnad förutom att mensen blev lite kortare, vilket bara var positivt. Fast det bästa hade varit att slippa mensen helt
  • Bustroll

Jaha!
    Vad bra, problemet löst

Tx2 skrev 2009-06-10 11:14:25 följande:
    Du kan beställa från apotekets hemsida. www.apoteket.se
  • Tackelalla

Jag har precis slutat med p-piller och mår verkligen jätte dåligt. Ont i huvudet och mår illa. Är det någon annan som har varit med om liknande, när går det över?

• Tx2

Hade inte heller några problem med mina piller, knappt någon mens under tiden, och då har jag nästan ätit halva mitt liv.

Var fundersam på hur det skulle bli nu när jag slutade, men har jag tur så behöver jag inte fundera på det på ett bra tag Men jag förnekade signalerna länge och hann gå på ett gäng bröllop och tillställningar (med felaktig mat och dryck) innan jag fick tummen ur och testade. Håller tummarna att det skall gå hela vägen nu!

• Bustroll

Jag mådde illa i ngr veckor efter att jag tog ut min p-stav. Fick höra att man kunde det och att det skulle gå över ganska så snabbt. Berodde på hormonobalans har jag för mig. Det är ju faktiskt en omställning.

Tackelalla skrev 2009-06-10 15:41:11 följande:
    Jag har precis slutat med p-piller och mår verkligen jätte dåligt. Ont i huvudet och mår illa. Är det någon annan som har varit med om liknande, när går det över?
  • b2b09

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-10 07:54:24 följande:

Någon som vet om de "billiga" grav.testen är lika bra som de dyra på apoteket???
    Jag har testat de flesta sorter.. både de dyra kända märkena och de lite billigare... och alla har de fungerat för mig!! Så skulle jag behöva köpa någon gång igen skulle jag absolut inte köpa den dyrare sorten... (sådant är tillräckligt dyrt ändå.) Lycka till!
  • Ellabay

Slutade med mina piller för snart ett år sen - ingen bebis än.
    Nu har vi valt att fokusera på vårt bröllop istället som är om ett år. Så får vi hoppas bebis kommer efter det.

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...