Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
Min barnmorska sa at det är en myt att p-piller kräver ngn extra tid för omställning. Det kan tom vara tvärtom ibland sa hon.
Däremot är det väldigt vanligt att man fått för sig att det ska gå på ett kick, typ "ett skjut och sedan är saken klar"
Kan ju bero på hur varnade kvinnor alltid blivit för att aldrig missa att skydda sig osv. och att det inte finns ngra säkra perioder etc. Dessutom börjar vi försöka väsentligt mkt senare idag än förr och vi är int lika fertila vid 30-35 som vi var vid 20. Så är det bara och då kan det ju dra ut lite extra.
Sanningen är ju dock att MAX var 28:e dag har man chansen och det rör sig om ca 12 timmar under ett dygn. Att det då tar uppemot ett år är i det perspektivet vare sig förvånande eller oroande. Även om det passar dåligt in i vår supersanbba tid och stämmer riktigt illa med vår vana att kunna kontrollera tilllvaron.
Jag vill jag vill jag vill hjälper liksom inte...
För oss tog första graviditeten 1 år bra exakt att inträffa.
Vill bara starkt uppmana alla att inte få panik innan det där året gått, MEN heller inte vänta eller tveka inför hjälp och utredning om de dröjer längre än så!