• Leksi

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Välkommen hem Nalle Puh! Hoppas ni haft en underbar bröllopsresa!!

Hoppas att din tuffa mensvärk håller sig borta (och mensen också för all del...), själv väntar jag fortfarande på den första riktiga mensen efter jag slutade med p-piller inför vårt bröllop den 23/5. Jag har ätit p-piller i 15 år så det ska verkligen bli spännande att se hur kroppen beter sig vad gäller mensvärk och liknande.

• Leksi

en dröm blir sann skrev 2009-06-17 21:46:55 följande:

Någon som inte har fått sin mens och inte är gravid efter avslut med p-piller?
    Befinner mig precis i den situationen nu! Fast det har ju inte gått så lång tid... Är på dag 33 nu efter förra mensens första dag (som då var pillermensen efter jag slutade, åt sista pillret 12/5). Men eftersom jag mått lite illa av och till (och så ville vi veta inför midsommar) så testade vi igår kväll. Tyvärr var det negativt. Hade verkligen tänkt att vara cool och inte bygga upp en massa förhoppningar eftersom det är helt normalt att det tar tid att bli gravid, men det visade sig svårt att leva upp till. Är lite deppig idag och så blir jag nästan sur på mig själv eftersom det bara var första försöket ju. Nu hoppas jag bara att mensen kommer snart så man vet att allt är ok.

Du då En dröm blir sann? Hur är läget för dig?
  • Leksi

Hur länge har ni försökt Roslagsbruden? Eller har ni redan barn?

Jag tror definivt jag kommer göra som Nalle Puh föreslår, skriva mensdagbok (eller Brunstkalender som för kor! Läste den boken på bröllopsresan). Speciellt om mensen blir väldigt oregelbunden här i början så är det nog bra att ha det uppskrivet så kanske man har lättare att sen något mönster, och att i förlängningen pricka in ägglossningen.

• Leksi

en dröm blir sann skrev 2009-06-18 12:03:46 följande:

Jag har tyvärr inte fått min mens än, och då har jag slutat med p-piller i augusti förra året! Har varit och kollat, hittar inget "fel", så nu skall jag blir inkallad till sjukhuset tror jag... Jäkla mens!
    Oj! Det var länge. Hoppas du kan få hjälp att kicka igång ägglossningen igen. Ska du till sjukhuset snart?
  • Leksi

Jag märkte inte alls när jag hade ÄL så till den här månaden har jag köpt ÄL-test bara för att få bättre koll på cykeln. Känns inte som det är någon nackdel att öka chanserna för att pricka in ÄL heller...

• Leksi
    Ore skrev 2009-07-08 10:44:34 följande:
    Ang ÄL-stickor och utslag, så är jag inte säker på att roslagsbruden lyckats fånga in ÄL med stickorna om det blev utslag på första stickan men inte på den dagen därpå. Det är stegringen man ska leta efter med stickorna, vilken dag den börjar. Inte vilken dag den slutar. Så det är möjligt att du redan haft ÄL när du fick utslag på stickorna. Hur som helst, lycka till!
    Åh, vad krångligt det ska vara! Jag provar också ÄL-stickor för första gången den här månaden (inget utslag än) men det verkar meckigt! När man väl får utslag ska man helst ha haft sex innan liksom...
  • Leksi
    Ore skrev 2009-07-08 14:40:39 följande:
    Precis som passionsblomman säger så är det nog bättre att använda Äl-stickor som ett sätt att få koll på sin cykel, efter två-tre omgångar har man förhoppningsvis blivit gravid, och annars så vet man ungefär vilken dag i cykeln som man har ÄL och kan lägga upp det efter det...[/citat]

Jo, men precis, det var lite så jag hade tänkt. Om cykeln är regelbunden här i början och jag lyckas fånga upp vilken dag jag ägglossar så kan man ju utgå från det framöver. Ska bli spännande och se om jag får mens på samma dag den här månaden som förra!
    passionsblomman skrev 2009-07-08 12:36:34 följande:
    [citat]
    OM det visar sig bli jättesvårt och att ni behöver hjälp så kommer det en tid då det verkligen blir en massa oro, räknadnde och hålla humöret uppe trots allt.Jag vet att det är lätt att säga, men det är så onödigt att må dåligt när man inte knappt börjat försöka. Sedan är det klart man kan längta och hela den biten.
    Nejdå, ingen oro än så länge, jag tycker bara det är kul att få reda på hur kroppen fungerar efter att ha ätit p-piller i 15 år. Hoppades väldigt mycket på första försöket just för att det vore så roligt med en smekmånadsbebis (och för att jag mådde illa rätt mycket och började tro att det var något...), men nu känns det som även känslorna är med på att det kommer att ta tid (och inte bara huvudet). Sen är ju det här så otroligt stort och något jag längtat efter i flera år så det är svårt att inte tänka på det! Men visst, det bästa vore kanske att ge sig själv surf-förbud vad gäller ÄL, BIM och symptomletande...
  • Leksi

Hm, mitt svar på Ores inlägg syns visst som en del av citatet...

• Leksi
    Pidis skrev 2009-07-08 14:10:51 följande:
    Flikar in här.Ska snart sluta med mina piller och ville bara säga att detta är en toppen tråd.Börjat följa med och läsa här så man har lite "kött på benen"Får inte riktigt ännu då jag har opererat mig.Men ser verkligen fram emot den här "resan" som vi snart ska börja på.Håller mig i bakgrunden men följer med er och lyssnar intressantHej hopp
    Välkommen Pidis!
  • Leksi

Håller tummarna för Nalle Puh 40 och Roslagsbruden! Håll oss uppdaterade!

• Leksi

Nalle Puh 40 skrev 2009-07-12 16:10:09 följande:

Jaha, så kom mensen igår kväll... Försöker att inte ha för stora förväntningar eftersom det "bara" var andra försöket men kan inte hjälpa det att man blir besviken...
    Va tråkigt! Visst blir man besviken även om man vet att det är helt normalt...

Själv väntar jag fortfarande på utslag på de där himla ÄL-stickorna. Hade den här cykeln varit lika lång som den förra borde jag haft ÄL i torsdags. Antingen funkar inte stickorna (på mig) eller så är ÄL helt enkelt senare denna gång.
  • Leksi
    isop skrev 2009-08-03 13:00:18 följande:
    Min mens borde ha kommit igår, men jag har bara haft mens en gång sedan jag slutade med p-pillerna, så därför är det svårt att veta om den är regelbunden eller ej. Sedan i fredags har det molat i magen och jag trodde att mensen skulle komma. Men nu har det molat i fyra dagar och ingen mens. I vanliga fall märker jag inte ens att mensen är på väg, så molvärk i fyra dagar har jag aldrig varit med om förut.Funderar nu på om jag ska testa, eller om jag ska vänta några dagar till. Det verkar som om testerna funkar från första dagen av utebliven mens, men jag vet ju egentligen inte om den är regelbunden...Enda anledningen för mig att testa är den här konstiga molvärken, samt att jag är lite nyfiken förstås. Men jag vill inte hålla på med en massa tester i onödan, det är för uppslitande, tror jag...
    Hur har det gått? Har du testat eller har mensen kommit?
    *nyfiken*
Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...