Ore skrev 2009-07-08 14:40:39 följande:
Precis som passionsblomman säger så är det nog bättre att använda Äl-stickor som ett sätt att få koll på sin cykel, efter två-tre omgångar har man förhoppningsvis blivit gravid, och annars så vet man ungefär vilken dag i cykeln som man har ÄL och kan lägga upp det efter det...[/citat]
Jo, men precis, det var lite så jag hade tänkt. Om cykeln är regelbunden här i början och jag lyckas fånga upp vilken dag jag ägglossar så kan man ju utgå från det framöver. Ska bli spännande och se om jag får mens på samma dag den här månaden som förra!
passionsblomman skrev 2009-07-08 12:36:34 följande:
[citat]
OM det visar sig bli jättesvårt och att ni behöver hjälp så kommer det en tid då det verkligen blir en massa oro, räknadnde och hålla humöret uppe trots allt.Jag vet att det är lätt att säga, men det är så onödigt att må dåligt när man inte knappt börjat försöka. Sedan är det klart man kan längta och hela den biten.
Nejdå, ingen oro än så länge, jag tycker bara det är kul att få reda på hur kroppen fungerar efter att ha ätit p-piller i 15 år. Hoppades väldigt mycket på första försöket just för att det vore så roligt med en smekmånadsbebis (och för att jag mådde illa rätt mycket och började tro att det var något...), men nu känns det som även känslorna är med på att det kommer att ta tid (och inte bara huvudet). Sen är ju det här så otroligt stort och något jag längtat efter i flera år så det är svårt att inte tänka på det!
Men visst, det bästa vore kanske att ge sig själv surf-förbud vad gäller ÄL, BIM och symptomletande...