Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
Kikar in. Vi har nu fastslagit att snart skaffa barn. Gifter oss om 1 v! Har inte börjat försöka än, men snart så.
Kikar in. Vi har nu fastslagit att snart skaffa barn. Gifter oss om 1 v! Har inte börjat försöka än, men snart så.
Tar förresten inga p-piller o har inte gjort på ett bra tag. Jag kommer säkert vilja ha koll på hur det ligger till, iaf i början o börja skriva bok om menstrationsdagar som ni andra nämner. För det e jag i ett nötskal. Ska planera det mesta.
Jag e faktiskt inte livrädd för att föda barn ÄN. Det e ju en naturlig process, som många säger så vet man att det e värt det. Men visst e lite nervös kanske. Mer nervös e jag just nu för att inte "kunna" bli gravid. Vi känner så starkt för barn, det har vi gjort några år och den känslan har vuxit och är starkast idag. Kan ju vara för att vi ska gifta oss snart och går nästa steg i förhållandet med, men emotionellt känner vi oss beredda på ett barn.
Nalle Puh 40 skrev 2009-07-14 15:31:18 följande:
Har lingonveckan nu.
Men vi har inte riktigt börjat försöka än kan jag säga...
Ska iaf inom det närmaste (har sagt det innan) börja försöka. Tror vi ska köpa ägglossningstest. Vill inte bara försöka och inte veta om vi prickat in rätt, för nu e vi verkligen redo!
MissMac; Hoppas det vänder snart. Vilken frustration kan jag tänka mig. Tagit äl-sticka?
fröken sjunfors; Gratulerar!