• 20090725

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

jag hoppar oxå in där, men jag har inte slutat än, tansken är att jag skall sluta efter nästa karta med piller, för då hinner jag precis få min mens innann bröllopet å jag slipper den under bröllopsresan!

en liten fråga, jag pratade med de på ungdomsmottagningen (ja, jag går där fortfarande) å frågade om man kan må väldigt illa av pillrerna, å då svarade de nej, det har vi aldrig hört förrut, men varje gång jag tar ett piller eller äter mat, under perioden jag äter pillrerna så mår jag jätte illa, dock inte under den veckan som jag äter sockerpillrerna! är det någon mer som varit med om detta?

jag hoppas att jag slutar må illa varje gång jag äter när jag slutar med pillrerna iallafall!

• 20090725

Senaste mensens första dag (den dag som det blöder normalt inte bara som färgad flytning) till nästa mens första dag. Har man oregelbunden mens måste man räkna ut ett genomsnitt på senaste halvåret.

hittade även denhär sidan
    www.kanalen.org/foraldrar/blandat/fertilperiod.php

• 20090725

sist jag hade uppehåll så va den samma, men jag har bara min i 2-3 max 4 dagar även om jag äter piller eller inte..
    Nalle Puh 40 skrev 2009-06-18 17:59:45 följande:

Brukar mensen blir mindre efter att man slutat med sina piller? Fick min i måndags och den är typ redan slut...
  • 20090725

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-18 21:28:38 följande:

Någon mer än jag som är totalt livrädd för att föda barn??? Tror inte jag är ensam om det...(ni som har skräckhistorier att komma med, behåll dem gärna för er själva...)
    förlossningen är min största skräck! jag mår redan dåligt över den å jag har inte änns slutat med pillrerna!

men det fins hjälp att få! min förredetta chefs fru fick gå i terapi för att hon hade sådan skräck inför födseln!
  • 20090725

det känns skönt att få lite possetivt prrat ibland oxå! det är nästan bara skräckisarna man får höra om!

min tjejkompis fick barn för ett årsen, hon fick sin dotter på 3 timmar från att vattnet gick, ho kännde nästan ingenting, det bara flöt på för henne! så ALLA får ju inte ont heller, men jag e en sådan person så att jag får ont av minsta lilla, och har de mest konstiga sjukdommar som antingen förekommer på gamlingar eller barn har, därav min skräck för att föra naturligt!

men min blivande e ju proffs på det här med förlossningar, (tre barn sedan tidigare) så han lugnar ner mig en hel del, även min förra chef å hans fru har fått mig lite lugnare än vad jag va innan.

• 20090725

åhhh.... vad skönt det e att diskuttera detta med folk som faktist känner samma sak!

tycker ni e helt underbara allihopa!

• 20090725

jag är snart fylda 23 och sambon e 35, han har tre barn sedan tidigare, så han har inga problem med fortplantningen iallafall!

det e ju inte hans första barn, men mitt första ialalfall.
    Nalle Puh 40 skrev 2009-06-22 22:10:24 följande:

Hur gamla är ni som kommer försöka få ert första barn? Jag är 27 men jämför jag mig med mina kompsiar så är jag som en pensionär eftersom de fick barn jätte tidigt...
  • 20090725

yes, jag finns på familjeliv, men jag har inge gjort något med min pres å sånt än, eftersom jag inte e aktiv!

jloide

heter jag

• 20090725

vet inte, men det e samma här, å det e alltid en vecka innan jag e riktigt pms-ig, gubben vill knappt prata med mig då...

harthurs skrev 2009-07-01 05:25:46 följande:
    Maste bara fraga.. Ar osaker pa hur det ligger till..Visst har man agglossning ca 2 veckor efter den forsta mensdagen? Och det ar da man brukar fa ont i magen. Jag brukar kanna nar jag agglossning, alltid ont men det ar EN vecka fore mensen.. Hur gar det ihop?
  • 20090725

bara 12 dagar kvar nu, så tar jag mitt sista piller, då slipper jag mensen på både bröllopet å resan (kanske kommer sista dagen)

• 20090725

stort grattis till dig!

jag slängde pillrerna förra veckan, så jag hoppas på en liten bebis snart oxå!

• 20090725

Grattis till dig oxå! håller tummarna för alla att det skall gå hela vägen!

• 20090725

håller tummarna för er caroline....!!!
    då kanske vi kan gå på mamma fikor i framtiden istället...hehe

vi försöker här hemma oxå...

lecaroline skrev 2009-09-02 10:32:18 följande:
    Inte alls roligt!! Räknas ju som gravid just nu efter som de har stoppat in ett ägg, men har ju ingen aning om det har satt sig och börjat dela sig..
  • 20090725

helt rätt caroline....

jag som tänkte fel!

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...