• T0612

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

jag är oxå en av dem som är livrädd för förlossningen, tänker på det minst en gång varje dag faktisk, men jag längtar så oltoligt mycket efter barn så jag tänker att det kommer att vara värt det..

vi har inte börjat produktionen riktigt ännu utan har bestämt att vänta till bröllopsnatten.. håller tummarna för er tjejer som har börjat och hoppas att ni får se resultat snart =)

• T0612

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-22 22:10:24 följande:

Hur gamla är ni som kommer försöka få ert första barn? Jag är 27 men jämför jag mig med mina kompsiar så är jag som en pensionär eftersom de fick barn jätte tidigt...
    jag kommer att vara 23 och M 22 när vi börjar
  • T0612

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-23 21:14:26 följande:

Vad har ni andra fått för symtom när ni slutade med era p-piller?Blommis: Tänker på dig, det vet du...Lottis: Skönt att man inte är ensam, har tänkt att det kanske är en rädsla som gör att jag får ont i magen. Vill ju så JÄTTE gärna ha barn men är så OTROLIGT rädd för förlossningen så det kanske är någon undermedvetet...
    kanske kan hjälpa att gå och prata med någon om den förlossnings rädsla redan nu så du slipper den stressen under tiden som ni jobbar på att få +. jag har jättemani för förlossning oxå men intalar alltid mig själv att alla andra har klarat det så varför skulle inte jag, mitt livs motto är att allt löser sig ändå till slut =)
  • T0612

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-24 08:32:50 följande:

Finns ni på familjeliv oxå? Blev medlem där igår...
    I förrigrår blev jag medlem =) samma nick som här
  • T0612

åh fy f*n!

men använder dem kniv vid epidural? trodde att det var en grövre spruta?

Bustroll skrev 2009-06-26 09:43:18 följande:
    vet inte om jag skulle klara att få ryggbedövninng...får panik bara jag är hoss frissan och de klipper luggen med kniv eller att de ska ta blodprov på vårdcentralen. Allt vasst ger mig panik...stackars barnmorskan jag kommer få Det var jobbigt för den barnmorska jag var hos och tog ut min p-stav bara...bedövningen tog inte som den skulle, trotts extra bedövninng och hon kunde inte ge mer så...bara att gilla läget Den hjälpte sista minutrarna men då hade hon ju redan skurit upp och skrapat en bra stund.
  • T0612
    kapellösa skrev 2009-08-16 13:21:21 följande:
    Hejsan! Jag har skrivit ett inlägg i en annan tråd men ställer frågan här också. Hur länge fick ni vänta på er första mens efter ni slutat med p-piller/minipiller/p-stav?Jag bytte från p-stav till pessar för tre månader sen och har fortfarande inte fått min fösta mens! Så just nu går jag omkring och oroar mig för att inte kunna få barn, förbannar barnmorskor i allmänhet och godtrogna flickor (mig!) i synnerhet. Inte en endaste har någon barnmorska informerat mig om att det kan dröja innan allt kommer igång igen!
    Jag har inte själv använt p-stav men när jag skulle skaffa prev.medel så sa hon att när man tar ut staven kan det ta upp till ett år innan det sätter igång igen..
  • T0612
    Bustroll skrev 2009-08-24 20:38:30 följande:
    Bim+32. Testade negartivt igår. Öm, trött, illamående...ja jag vet inte...
    oj det lät underligt.. har du inte haft mens på 2 månader? har du vart och kollat hos bm?
Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...