Jag var faktiskt också livrädd för just bajsningen! Jag ville INTE bajsa på en okänd människa. Ja inte på någon känd heller för den delen!!
Jag fick ryggbedövning med första.. Nej,visst. Den är inte skön men när den kickar in! Ohhhh my gooood.. SÅÅÅ värt det!!
Äh det är omöjligt att sitta och prata om sånt här innan, för alla upplever det helt olika..
MEN det jag kan säga är att vi har ju faktiskt fött barn i alla tider och vi gör det om och om och om igen.
Bustroll skrev 2009-06-25 21:59:58 följande:
Är ganska hispig över det mesta med sjukhus, tål inte läkare. Hävdar bestämt att alla läkare är onda och bara jobbar som läkare för att få sticka folk i armarna och annat ajaj. Sambon tycker jag är helt superlöjlig och ser glatt fram emot när jag måste in på läkarbesök han är ond...Smärtan...håller andan så fort jag får lite ont, som typ vid sprutor Blodprov är inte min grej. Allt vasst ger mig panik.Att sys utan bedövning låter inget vidare i mina ögon...att man kan spricka...att behöva ligga naken (nästan i alla fall) framför främmande människor(går knappt till gynekologen pga det)Att man bajsar på sig...inget jag ser fram emot precis. Ryggbedövning låter inte heller så lockande...Så...ja...listan är lång