Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

lecaroline skrev 2009-08-13 15:19:40 följande:
    Hejsan! Jag är ny på denna sidan och tycker att den är både rolig och farlig på samma ggn..Jag/vi är en av de olyckliga som har försökt och försökt, men inga barn, det är nu 3 år sedan.För dem som det inte går lika fort för och som läser att en efter en blir gravid. JAG VET PRECIS HUR DET KÄNNS!! Hur kul är det att höra att man har 25% chans?? Inte alls. Min chans har nu ökat efter som vi sökte hjälp efter ett år och det snart är dags med "provrörsbefruktning"Men gudarna ska veta att det svir när kusinen kom förbi jobbet idag och berättade att hon var gravid igen Suck hon vet ju att man inte vill veta..
    Usch för sådana människor....det svider verkligen att få höra sånt när man vet att DE vet att man kämpat o försökt länge.
    Fy bubblan för sådan...
  • ingenjörsbruden
    Bustroll skrev 2009-08-24 23:04:04 följande:
    Nix, den vill inte komma. Mens nummer 2 skulle ha kommit för ngr dagar sen igen men den dök aldrig upp. Jag har varit och kollat 2 gånger hos BM men hon vill inte göra mer än vanliga test och inget UL får jag. Testerna visar inget, och hon tycker bara att jag är stressad och att det är därför mensen inte kommer. Den har aldrig varit sen förut och då har jag både vägt för lite och mått riktigt dåligt periodvis men den kom som en klocka. Om mensen inte kommit på 6 månader så skulle jag höra av mig till sjukhuset i karlskoga så skulle jag få hormoner av dem att sätta igång allt igen med, tabletter eller spruta vet jag inte...lika illa
    Ring till en privat gynmottagning, förklara läget o boka en tid.
    Det kostar lite mer...men de tar prover o börjar utreda direkt.

Så gjorde jag...o fick diagnosen PCO-S....vilket i sin tur kanske inte är så jättekul....men med en diagnos så skulle vi inte behöva försöka plussa i ett år utan resultat innan vi skulle kunna få hjälp att bli gravida.
Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...