Inlägg från: jojoånick09 |Visa alla inlägg
  • jojoånick09

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

är det någon som har plussat?
    själv längtar jag att få sätta igång snart är det bara 1månad kvar då jag lägger av med piller knaprandet..
    och jag håller tummarna för alla er som vill blir föräldrar!
    att gifta sig är något stort lika stort som när man blir mamma o pappa...

• jojoånick09

jag tror jag har kikat på denna tråden vid något tillfälle men minns inte om jag har skrivit något här innan..
    självklart är barn något stort att få.. men alla som gift sig säger att detta är en fantastisk dag och det var så jag mena..

har suttit på stan idag och glott på folk,massa barnvagnar har rullat förbi och jag och en kompis har kommenterat våra synpunkter på dessa vagnar..
    massa små babysar samt en hel del gravida kvinnor.. är det något from av babyboom på gång?

• jojoånick09

Blivandefrupetterson du skrämmer mig med ditt inlägg här..
    jag äter själv cerazette och förr när jag inte skyddade mig med piller kom min mens lite när den ville jag hoppas att det inte blir lika illa för mig som du beskriver att hur din kropp reagera efter att du sluta med dem..
    jag vill verkligen bli mamma...

• jojoånick09

precis som föregående talar sa att om man avviker för att dricka kaffe och man mår illa och ont i bröst kan man faktiskt vara gravid,min barndomsvän kände detta hon blev oehört känslig mot dofter,hennes sambo är rökare och hon tålde inte känna doften eller när han hade kommit in från balkongen kunde hon inte ens pussa honom,stekt bacon och vissa maträtter gjorde henne spy färdig.. hon gjorde ett test från apoteket och det visade + och så gick hon till mvc och där konstaterade de att hon var gravid också.
    men skendräktig tror jag inte man kan bli som människa det står väl bara för djuren...

• jojoånick09

20090801-
    det stämmer att man kan bli väldigt sugen på vissa frukter.. min mamma käkade kg vis med apelsiner när hon väntade mig.. även vindruvor..
    en kompis mamma åt också tomater hur mycket som helst...
    och min syster blev godisfreak hon fick pippi på en glass "banana joe" om någon kommer ihåg den glassen,hon kunde bli rent av vansinnig om glassen var slut både hemma och i mataffären så min svåger fick resa land och rike runt i Sthlm bara för att få tag på den jäkla glassen...

lakrids har jag ju hört att man kan bli små sugen på med... och man får oftast banner från barnmorskan..

jag längtar oehört att få sätt i gång snart... jag fortsätter och läser om er girls..

Imma hoppas det löser sig och att du snart får ett UL.

• jojoånick09

ja tänk om vi hade kunnat starta mamma fikor istället :D
    börjar så smått efter nu o hoppas att det går..
    skall hålla tummarna för er alla!

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...