Inlägg från: Nalle Puh 40 |Visa alla inlägg
  • Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Stämmer myten att man ska ligga med benen högt och rumpan lågt så att äggen inte "trillar" ut igen???

• Nalle Puh 40

Någon som vet om de "billiga" grav.testen är lika bra som de dyra på apoteket???

• Nalle Puh 40
    Bustroll skrev 2009-06-10 09:21:06 följande:
    Nej tyvärr inte, har funderat på att köpa på nätet men läste i en annan tråd att de inte fick sina grejer. Kommer inte ihåg varifrån de köpte dock.Har lite svårt för att gå och köpa på apoteket hemma, jag bor i en liten kommun, 6000 i hela kommunen och jag bor i ett av de mindre samhällena så går jag till apoteket så vet ALLA sen inte så kul om man inte vill berätta än...Nalle Puh 40 skrev 2009-06-10 07:54:24 följande:
    Jag smög omkring på Apoteket igår och var LIVRÄDD att träffa någon för jag bor oxå i en liten stad där ALLA känner ALLA...
  • Nalle Puh 40
    Bustroll skrev 2009-06-10 09:51:48 följande:
    ja...3500 bor det där jag bor...Jag skippar nog apoteket

Hade jag oxå gjort...
  • Nalle Puh 40

Jag har ALLTID mått prima med mina piller, var därför jag åt dem under många år fastän jag var singel, nu FASAR jag för min mensvärk som säkert kommer tillbaka igen

• Nalle Puh 40

Så var man hemma från smekmånaden

Fick min mens i måndags (har alltid haft på tisdagar innan) och tog några alvedon ifa eftersom jag alltid har haft super ont vid mens men har inte känd någonting de här dagarna, hm...
    (förr så hjälpte det inte ens med alvedon eller ipren)

Någon som varit med om det innan att mensvärken försvinner när man slutat med p-piller eller var det bara en "engångsgrej"?

• Nalle Puh 40
    Leksi skrev 2009-06-17 20:23:46 följande:
    Välkommen hem Nalle Puh! Hoppas ni haft en underbar bröllopsresa!!Hoppas att din tuffa mensvärk håller sig borta (och mensen också för all del...), själv väntar jag fortfarande på den första riktiga mensen efter jag slutade med p-piller inför vårt bröllop den 23/5. Jag har ätit p-piller i 15 år så det ska verkligen bli spännande att se hur kroppen beter sig vad gäller mensvärk och liknande.
    Jag har ätit i ca 12 år och trodde att det skulle ta längre tid eller att mensen skulle utebli någon gång men den kom punktligt ändå (en dag tidigare) men det hinner kanske ändras...

Hur räknar man ut sin cykel? Är jätte dålig på sådant här *skäms lite*
  • Nalle Puh 40

Kanske skulle börja skriva en "mensdagbok" så man har lite mera koll...

• Nalle Puh 40

Ska söka på det, tack för tipset...
    Fick min mens i måndags men har bara blött jätte, jätte lite. Är det normalt?
    Blev oxå besviken när jag fick min mens, gick där innan och tänkte att nu kan jag ha en bebis i magen...

En dröm blir sann: Hoppas att det löser sig för dig att de kan hjälpa dig, låter ju inte bra att vara utan mens så länge...

• Nalle Puh 40

Hjälp mig, hur räknar man ut sin menscykel???

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...