Inlägg från: Nalle Puh 40 |Visa alla inlägg
  • Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

20090725 skrev 2009-06-18 14:17:37 följande:
    www.niomanader.se/content.asphär förklarar dem det oxå!
    Tack, ska kika in där sen...
  • Nalle Puh 40

Brukar mensen blir mindre efter att man slutat med sina piller? Fick min i måndags och den är typ redan slut...

• Nalle Puh 40

Någon mer än jag som är totalt livrädd för att föda barn??? Tror inte jag är ensam om det...

(ni som har skräckhistorier att komma med, behåll dem gärna för er själva...)

• Nalle Puh 40
    Bustroll skrev 2009-06-19 09:11:11 följande:
    Totalt livrädd...såg en dokumentärserie häromdagen om förlossingar och jag upptäckte mig själv med att knipa ihop benen krampaktigt och se allmänt sur ut...jag gillade INTE den barnmorskan...Har varnat honom om att jag kommer vara en plåga, när jag har ont, (typ tar ett blodprov mesig ja vet...) så slutar jag andas. Blir kallsvettig bara jag vet att jag ska till läkaren och när jag väl är där så skakar jag. Så den dagen vi ska in (om typ evigheter...) kommer han få det kämpigt. Min sambo tycker det är skitkul alltihop att jag är så skinkig...Så...den där terapin borde nog kanske vara ngt för mig Nalle Puh 40 skrev 2009-06-18 21:28:38 följande:
    Jag är oxå livrädd för att ta blodprov, tog mitt första i armen för några veckor sen (är snart 28 år och har lyckats att undvika detta hittills) och låg nästan och lipade hos sköterskan men oj vad stolt jag var efter och hon var guld värd som inte stressade mig...
  • Nalle Puh 40

Hm, trodde jag skulle få mensvärk som jag alltid har haft men nu precis efter att mensen är slut känner jag en slags mensvärk... Undrar om det beror på att jag nyss slutat med mina piller???

• Nalle Puh 40
    BlivandeFruPettersson skrev 2009-06-20 15:48:40 följande:
    Tyvärr är folk lite för pigga på att dela med sig av alla möjliga obehagliga detaljer när de får veta att man planerar bebis. Verkar vara en reflex hos en del att berätta om allt utom det trevliga och mysiga.
    Ja, det negativa kommer ALLTID fram av någon anledning...

Någon här som har något POSITIVT om förlossningar att berätta???
  • Nalle Puh 40

Skönt med lite positiva tankar om förlossningar

Brukar tänka så här: Skulle det vara så hemskt som alla säger så skulle nog inte folk skaffa fler barn och det gör ju faktiskt en del

• Nalle Puh 40

Nalle Puh 40 skrev 2009-06-21 21:36:58 följande:

Hm, trodde jag skulle få mensvärk som jag alltid har haft men nu precis efter att mensen är slut känner jag en slags mensvärk... Undrar om det beror på att jag nyss slutat med mina piller???
    Någon som vet???
  • Nalle Puh 40

Ida o Mille skrev 2009-06-22 20:10:07 följande:

åå vad härligt att hitta en sån här tråd..Har precis fått veta att jag är gravid, och vi har försökt smått nu en tid.. Och nu när de äntligen har blivit, så är man alldeles vettskrämd, chockad Kommer vi klara de här, kommer jag bli en bra mamma..?Bebissaker är dyrt, tänk om vi inte kommer kunna ge allt de vi vill till vårat barn.. Tänk om jag är skendräktig..??:-/ nääää....heheMen är jätte lycklig! Men såå rädd också..Är de vanligt att man känner så här...?
    Stort grattis!!!
  • Nalle Puh 40

Hur gamla är ni som kommer försöka få ert första barn?

Jag är 27 men jämför jag mig med mina kompsiar så är jag som en pensionär eftersom de fick barn jätte tidigt...

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...