Inlägg från: Nalle Puh 40 |Visa alla inlägg
  • Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Vad har ni andra fått för symtom när ni slutade med era p-piller?

Blommis: Tänker på dig, det vet du...

Lottis: Skönt att man inte är ensam, har tänkt att det kanske är en rädsla som gör att jag får ont i magen. Vill ju så JÄTTE gärna ha barn men är så OTROLIGT rädd för förlossningen så det kanske är någon undermedvetet...

• Nalle Puh 40
    T0612 skrev 2009-06-23 21:18:22 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-06-23 21:14:26 följande: kanske kan hjälpa att gå och prata med någon om den förlossnings rädsla redan nu så du slipper den stressen under tiden som ni jobbar på att få +. jag har jättemani för förlossning oxå men intalar alltid mig själv att alla andra har klarat det så varför skulle inte jag, mitt livs motto är att allt löser sig ändå till slut =)
    Ja och del skaffar ju tom flera barn så det kan väl inte vara så hemskt

Brukar oxå alltid tänka positivt men efter att ha tittat i en barnbok på jobbet med förlossningsbilder så blev man lite rädd faktiskt...
  • Nalle Puh 40

Finns ni på familjeliv oxå? Blev medlem där igår...

• Nalle Puh 40
    MulleNuh skrev 2009-06-25 11:08:37 följande:
    Hej alla! Va spännande för dig Ida och Mille.. Ja det är meck med detta.. jag vet. Och oron som typ ALLA känner i början av en graviditet.Och ni med förlossningsrädsla. Försök få fram VAD det är ni är rädda för? Är det smärtan? Att inte ha kontroll? Eller hur tänker ni??
    Smärtan, att behöva sys, sprutor, sjukhuset mm
  • Nalle Puh 40
    Bustroll skrev 2009-06-25 21:59:58 följande:
    Är ganska hispig över det mesta med sjukhus, tål inte läkare. Hävdar bestämt att alla läkare är onda och bara jobbar som läkare för att få sticka folk i armarna och annat ajaj. Sambon tycker jag är helt superlöjlig och ser glatt fram emot när jag måste in på läkarbesök han är ond...Smärtan...håller andan så fort jag får lite ont, som typ vid sprutor Blodprov är inte min grej. Allt vasst ger mig panik.Att sys utan bedövning låter inget vidare i mina ögon...att man kan spricka...att behöva ligga naken (nästan i alla fall) framför främmande människor(går knappt till gynekologen pga det)Att man bajsar på sig...inget jag ser fram emot precis. Ryggbedövning låter inte heller så lockande...Så...ja...listan är lång
    Men visst fixar vi det fastän du verkar vara lika "fjantig" som jag
  • Nalle Puh 40
    Bustroll skrev 2009-06-26 09:43:18 följande:
    vet inte om jag skulle klara att få ryggbedövninng...får panik bara jag är hoss frissan och de klipper luggen med kniv eller att de ska ta blodprov på vårdcentralen. Allt vasst ger mig panik...stackars barnmorskan jag kommer få Det var jobbigt för den barnmorska jag var hos och tog ut min p-stav bara...bedövningen tog inte som den skulle, trotts extra bedövninng och hon kunde inte ge mer så...bara att gilla läget Den hjälpte sista minutrarna men då hade hon ju redan skurit upp och skrapat en bra stund.
    Min kommer oxå få jobba för sina pengar, kommer gnälla och vägra ta sprutor
  • Nalle Puh 40

Har ni känt av er ägglossning mer nu när ni slutat med pillerna???

• Nalle Puh 40

Skönt att det är fler som har ont i magen, då behöver jag inte oroa mig för det iaf...

• Nalle Puh 40

Ringde ungdomsmottagningen idag för att vara på säkra sidan med mitt magont och hon tyckte det lät normalt men skulle vända mig till gyn om det inte blev bättre.

Hon sa även att det kan vara så att du är gravid

• Nalle Puh 40
    harthurs skrev 2009-07-01 05:25:46 följande:
    Maste bara fraga.. Ar osaker pa hur det ligger till..Visst har man agglossning ca 2 veckor efter den forsta mensdagen? Och det ar da man brukar fa ont i magen. Jag brukar kanna nar jag agglossning, alltid ont men det ar EN vecka fore mensen.. Hur gar det ihop?
    Inte vet jag men det var vad barnmorskan sa som jag pratade med...
  • Nalle Puh 40
    isop skrev 2009-07-02 15:16:19 följande:
    Jag har varit på semester och komm tillbaka rätt nyligen, och nu har jag läst ikapp i tråden.Jag har fått min första riktiga mens, den kom på dagen 5 veckor efter min sista "p-pillermens" och det stämmer med mina dimmiga minnen från min ungdom när jag inte tog p-piller. Tycker mig minnas att det var 5 veckor mellan, eller kanske mer. I så fall har ju kroppen hoppat igång direkt (efter 12 år med p-piller).Jag kände inte ett dugg den här gången, innan när jag tog p-piller kände lätt värk i magen samma dag som mensen kom. Men nu ingenting. Det är ju bra. Mindre bra kanske att mensen verkar vara mycket längre, men det minns jag också från min ungdom.Jag är 33 och min man är också 33. Vi har inte varit särskilt aktiva den här månaden, men jag har fört dagbok över min livmodertapp och slemmets tillstånd. Nu tvekar jag lite den här månaden eftersom vi båda fyller år i april och en eventuell fullträff skulle ge beräknat förlossningsdatum i april, men jag antar att det är dumt att tänka så, vi är rätt gamla och man kanske ska ta alla chanser man får.Det jag är mest rädd för angående förlossningen är att spricka och ha ont efteråt, särskilt att få bestående men som inkontinens. Själva förlossningen blir säkert plågsam, men jag ser det som helt naturligt. Och det går ju över. Men att få beståenden men skulle kännas hemskt...
    Är det ditt första barn???
  • Nalle Puh 40
    isop skrev 2009-07-05 16:33:48 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-07-02 17:54:40 följande:Ja, hur så?
    Nej, jag bara undrade... Var inget illa menat...
  • Nalle Puh 40

Är det bara jag som får ett #&%¤#¤%%& humör en del dagar???

• Nalle Puh 40

Nu väntar jag med spänning, min första "riktiga" mens bör komma nu i dagarna... Hoppas att den uteblir...

• Nalle Puh 40
    Leksi skrev 2009-07-09 10:43:50 följande:
    Håller tummarna för Nalle Puh 40 och Roslagsbruden! Håll oss uppdaterade!
    Jag lovar...
  • Nalle Puh 40
    Flisa80 skrev 2009-07-11 09:18:22 följande:
    Nallepuh40 och roslagsbruden, still nothing?? Hoppas hoppas på inget....
    Jaha, så kom mensen igår kväll... Försöker att inte ha för stora förväntningar eftersom det "bara" var andra försöket men kan inte hjälpa det att man blir besviken...
  • Nalle Puh 40

Felet hos mig är nog att jag STRESSAR så otoligt mycket

• Nalle Puh 40

Hade äl i helgen men blev inget försök då, har inte mått så bra och då vill man ju inte ha sex heller

• Nalle Puh 40
    bröllopsblomma skrev 2009-07-31 00:00:47 följande:
    Jag och min m2b hade bestämt att sluta med p-piller och försöka bli gravida i samband med att vi gifter oss nu i augusti. Efter ett bråk häromdagen så vill han nu helt plötsligt vänta med barn. Jag vill så gärna ha barn så detta känns jättejobbigt och jag är så ledsen. Jag funderar på att sluta med p-piller ändå för att kroppen ska vara redo när han är...
    Men du tänker väl tala om att du slutar med dina piller för honom, eller???
Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...