isop skrev 2009-07-02 15:16:19 följande:
Jag har varit på semester och komm tillbaka rätt nyligen, och nu har jag läst ikapp i tråden.Jag har fått min första riktiga mens, den kom på dagen 5 veckor efter min sista "p-pillermens" och det stämmer med mina dimmiga minnen från min ungdom när jag inte tog p-piller. Tycker mig minnas att det var 5 veckor mellan, eller kanske mer. I så fall har ju kroppen hoppat igång direkt (efter 12 år med p-piller).Jag kände inte ett dugg den här gången, innan när jag tog p-piller kände lätt värk i magen samma dag som mensen kom. Men nu ingenting. Det är ju bra. Mindre bra kanske att mensen verkar vara mycket längre, men det minns jag också från min ungdom.Jag är 33 och min man är också 33. Vi har inte varit särskilt aktiva den här månaden, men jag har fört dagbok över min livmodertapp och slemmets tillstånd. Nu tvekar jag lite den här månaden eftersom vi båda fyller år i april och en eventuell fullträff skulle ge beräknat förlossningsdatum i april, men jag antar att det är dumt att tänka så, vi är rätt gamla och man kanske ska ta alla chanser man får.Det jag är mest rädd för angående förlossningen är att spricka och ha ont efteråt, särskilt att få bestående men som inkontinens. Själva förlossningen blir säkert plågsam, men jag ser det som helt naturligt. Och det går ju över. Men att få beståenden men skulle kännas hemskt...
Är det ditt första barn???