Inlägg från: Sundance |Visa alla inlägg
  • Sundance

Vart sjutton tar man vägen???

Jag och min sambo kommer att gifta oss utomhus på en slottsbacke men så började jag fundera lite i helgen...

När vigseln ska börja tänkte jag att han står där framme och så kommer jag och mina tärnor i en limousin eller kanske med häst och vagn eller nåt och så får pappa öppna dörren när det är dax för min entré. Så långt allt väl. Men efter vigseln då? När man har kört utgångsmarchen? Gifter man sig i kyrkan så går ju brudparet ut på kyrkbacken och står där och väntar men vart tar man vägen när man gifter sig utomhus?

Känns lite fånigt att bara gå längs gången mellan alla gäster, och alla vänder sig om och tittar och sedan bara stannar man där och typ väntar på att folk ska resa sig . Känns lite; "Eh, jaha, här står vi och väntar, kommer ni eller?" Samtidigt så är där jättelångt att gå för att komma runt bakom slottet och ska vi gå till platsen för brudskålen får vi liksom gå upp bredvid gästerna och det blir så långt.

Ska man sätta sig i nån bil igen eller vart tar man vägen? Hur gör ni andra som gifter er ute när vigsel och utgång är över?

• Svar på tråden Vart sjutton tar man vägen???
  • Sundance

Jo, det är väl egentligen det smidigaste men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det känns som ett lite plötsligt slut på utgångsmarchen. Tänk om folk inte fattar att de ska resa sig och "följa efter" och så står man där och väntar och "ser dum ut".

• Sundance

Ja, visst är det svårt! Vi verkar tänka precis likadant. Men din idé var riktigt bra! Om man förbereder ett par av sina närmsta på att göra så så kan det nog bli kanon. Jag fick ett tips idag om att man kunde "göra en ruta" av rosblad dit man går och så kan folk följa efter. För jag vill inte skippa utgångsmarchen. Den är viktig. Det är ju liksom då vi är man och hustru. Hoppas bara att folk fattar att de ska följa efter så att man inte står där själv. Kan inte komma ifrån känslan av att man kommer känna sig fånig när man just gått mellan dem, och allas blickar är riktade mot oss och sedan bara stannar vi, när alla glor på oss. Funderar lite på om vi ska hoppa in i en bil som kör oss till fotografering men vi har inte helt bestämt om vi ska fotas innan eller efter vigseln...

Svar på tråden Vart sjutton tar man vägen???