• Fenixx

Bröllop 2010 nr7

Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

Asfaltblomman 25/9

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Sundance

Vi gifter oss i augusti nästa år och det enda vi gjort är att boka stället vi ska vigas på och även ha festen på. Men de var i och för sig på håret att vi fick det då det var bokat. Vi fick vårt 3:e-hands-val vad gällde datum så boka stället snart Kotten. Sedan kan ni ta det lite lugnt.

Jag kommer behålla mitt namn i mitten och hans på slutet. Då syns fortfarande mitt flicknamn samtidigt som jag heter hans namn.

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska göra våra inbjudningskort själv eller beställa dem. Hade varit ett bra pyssel men jag vet inte om jag klarar att göra snygga. Har inte ens en fungerande skrivare just nu...

• Krystal

Ser att ni diskuterar efernamn.. å jag kommer att ta m2b efternamn. Det jag har nu kan man väl inte direkt påstå att det är mitt flicknamn då jag fick det när jag var 16 år (min föräldrar gifte sig då och hela familjen tog pappas efternamn, tidigade hade jag mammas) så det är väl inget jag kommer att sakna.
    Desutom har m2b ett dubbel efternamn, som tex dansaren Daniel Da Silva har (fast han heter inte Da silva) och jag har alltid varit förtjust i sådana efternamn sedan jag var liten..tyckte väl det lät fräckt

• yatzy86

Vi kommer nog behåller våra egna efternamn tror jag, fast jag börjar bli lite mer inne på om jag skulle ha båda. Men blir ju så långt. Men vi får se man har ju lite tid på sig fundera :)

• Fenixx

har varit bortrest några dgr så orkar inte läsa ikapp allt.
    men nu är det iallafall mindre än 1år kvar!!

läser lite vad ni skrivit och jag ska ha ballerina-skor och kommer ta sambons efternamn. vi har bägge korta ovanliga. men jag vill ha hans.

• mysifer

har också varit borta några dagar men skummat sista sidan nu. om mindre än två veckor står jag med silvriga ballerina och byter till min älskades efternamn

• Bettertogether

Åååh, jag inser just precis nu hur svårt jag kommer att ha med min brudbukett!!!! :| Jag vill ha den i grönt, men med minst en solros och lite små gula blommor i... Vad säger ni om det, sådär bara på rak arm :P

• makupala

va härligt mysifer! själv har jag 40 dagar kvar!! pirrigt!

mysifer skrev 2009-07-06 21:06:26 följande:
    har också varit borta några dagar men skummat sista sidan nu. om mindre än två veckor står jag med silvriga ballerina och byter till min älskades efternamn
  • Bettertogether

Den ångest jag kände för min brudbukett för en stund sedan.. :) Det var nog det att jag inte kunde föreställa mej riktigt hur det skulle se ut... Så då photoshoppade jag ihop en brudbukett åt mej ;)

"Designa din egen brudbukett i photoshop" :P

Kolla galleriet!

• Fenixx

bettertogheter>> ser ju kanonfint ut buketten!! redan när du bara beskrev den innan så lät det fint. tycker jag du verkligen ska satsa på.

• Humlan66
    mysifer skrev 2009-07-06 21:06:26 följande:
    Åhhh jösses vad nära du är .Spännande att höra sen om din dag
Svar på tråden Bröllop 2010 nr7