• Seriously In Love

Ex:ens efternamn, eller helt nytt?

Brottas med vilket efternamn vi ska välja... Jag har min ex-mans efternamn, han har sin ex-frus efternamn. Och så har vi barn sedan tidigare båda två, så det känns på något sätt skönt att få behålla samma namn som dem, samtidigt som jag kanske vill komma ifrån min ex-mans efternamn... Hmmm, vet inte vad jag vill!! Vad tycker ni, någon som varit i samma sits?

• Svar på tråden Ex:ens efternamn, eller helt nytt?
  • T0612

Jag hade nog velat ta ett nytt

• 20090725

jag hade oxå velat ha ett nytt!

• Seriously In Love

Men, tycker inte ni det känns konstigt att inte heta samma som era barn (om ni har några vill säga, det vet ju inte jag )

• T0612

nej det har jag inte..men visst det kan det nog kännas konstigt men samtidigt blir det en ny början för dig och din man.. hur gamla är dina barn?

• Seriously In Love

Barnen går på dagis resp. lågstadiet, som om man tänker ur perspektivet att de bor hemma länge till och man hamnar i många situationer i skola m.m. där man är refererad till som xxx's mamma, så är det lättare för alla att veta vems förälder man är om man har samma efternamn. Är ni med på hur jag tänker då...?

• 20090725

inga barn här heller, men min sambo har så jag kommer att heta samma som hans barn när vi gift oss, å våra barn i framtiden kommer att få mitt gamla som mellan namn och hans som efternamn
    (jag har kvar mitt gamla som mellan namn)

men jag kan förstå hur du tänker, men det kanske e skönt att släppa exet, även om han alltid kommer finnas kver genom barnen, men att klippa en liten del av bandet iallafall.

• T0612

eller så tar du och din nya ett nytt efternamn med era gamla som mellannamn för att banden till barnen ska synas?

• Seriously In Love

Det var en bra idé!! Har inte tänkt på den förut...

• FelizLane

du får ju inte föra vidare ditt ex namn iaf!

Svar på tråden Ex:ens efternamn, eller helt nytt?