• Emelieca

Civilingenjörer!

Tänkte bara höra om det finns fler civilingenjörer än mig härinne. Jag pluggar teknisk fysik och är klar om ett år och börjar bli tokorolig över jobb.

Ni som pluggat fysik eller annan civilingenjörsutbildning: Hur lätt fick ni jobb och vad för jobb har ni fått. Har ni haft nått vettigt extrajobb under studierna och hur lyckades ni få det isf? Vill ju verkligen inte starta mitt liv efter måååånga års studier som arbetslös.

Fler än jag som gifter mig som student? Verkar vara den enda på KTH som jag känner till iaf.

• Svar på tråden Civilingenjörer!
  • Emelieca

Ingen som vill dela med sig?

• J D

Jag har gått i en klass med civ. ing som nu är nyexade. Jag kan säga så mkt som att det iaf verkar vara lättare att få jobb med den utb. än som jurist. Spec. om du går ut nästa år- då är nog det värsta över.

Min fästman är också civ. ing. och gifter sig med ett år kvar av studierna .

• PersianBride

Jag pluggar till civiling. i bioteknik. Mitt sista år. Gör mitt exjobb i USA och förhoppningsvis kommer jag fortsätta jobba där också. Min syster har annars ingengörutbildning i teknisk fysik...hard stuff!!

• LochG

Jag pluggar till civilingenjör inom IT och gifter mig nu på lördag Jag ska börja exjobba om ca 1,5 vecka, så det är full fart! Jag oroar mig faktiskt inte så mycket för jobb, det är ett senare problem. Siktet är först och främst inställt på examen.

Känner också att det är ovanligt att gifta sig innan examen. När gifter ni andra er?

• Aleta

Tja, jag gick maskinteknik, men av olika anledningar har jag jobbat med allt möjligt annat istället. Jag var t o m lantbrukare i flera år.