• J D

Civilingenjörer!

Jag har gått i en klass med civ. ing som nu är nyexade. Jag kan säga så mkt som att det iaf verkar vara lättare att få jobb med den utb. än som jurist. Spec. om du går ut nästa år- då är nog det värsta över.

Min fästman är också civ. ing. och gifter sig med ett år kvar av studierna .

• J D

Emelieca skrev 2009-06-11 07:43:26 följande:
    Tack för alla svar Ska försöka stressa ner lite och njuta av sista året som student, är ju faktiskt riktigt skönt att kunna ta sovmorgon när man vill, fika när man vill och gå hem när man vill. Så får framtiden visa sig själv.

Ja, där har du verkligen en fördel med din utbildning- har aldrig fungerat för mig på juristlinjen iaf .

• J D

Med tillägget- och ändå får ni bättre ingångslön och har lättare att få jobb! Jag är inte bitter

• J D

Emelieca skrev 2009-06-11 16:20:49 följande:
    J D skrev 2009-06-11 15:03:33 följande: Fast vi har faktiskt väldigt mycket schemalagt på KTH, men många kurser passar mig bättre att plugga själv istället för att sitta och lyssna på en usel föreläsare. Vissa KTH-professorer kan vara riktigt dryga...

Jo, fast det är samma på juristlinjen men ska man ha höga betyg (vilket man måste) så gäller det att plugga 40-50 timmar i veckan jämt. Då hinns tyvärr inte så många spontanfikor och sovmorgonar med. Om man inte pluggar på nätterna och sover för lite då. Men då brukar det inte gå så bra på de tentor som vi gör...

Svar på tråden Civilingenjörer!