Burre Präst skrev 2009-06-11 10:07:12 följande:
Det är inte ovanligt att brudpar är lite oroliga och nervösa inför vigseln, men när man väl står där brukar det släppa; nu är ju all planering klar, det finns inget mer man kan göra, inget mer att fixa, så då brukar nervositeten hos bruden släppa.Däremot märker jag ofta att brudgummen kan bli rejält nervös när de precis ska gå in, men eftersom ni inte behöver göra något på egen hand, det är ju prästen som leder vigseln, så finns det egentligen inget att oroa sig för.
Jo, det är sant!
Men det är mycket min blivande som jag oroar mig för oxå! Hans största bekymmer med att gifta sig är att behöva läsa något själv framme vid altaret. Men då sa jag att man brukar säga efter prästen, så då blev han lugn! Nu hade vi samtal med prästen i tisdags o bland det första han säger är att jag vill inte veta av nåt att ni läser efter mig, utan jag tycker det är mycket bättre ni skriver nåt fint o läser själva... Behöver jag säga att min sambo blev vit i ansiktet
Stackarn!
Vet inte om det hjälper, men har fått tips från flera att ta en konjak (bara lite naturligtvis) innan, så dom värsta nerverna släpper...men det vet jag inte om jag vågar...