Inlägg från: oliveroebbasmamma |Visa alla inlägg
  • oliveroebbasmamma

Är det ingen som fått ångest innan ni gått in i kyrkan???

Jag undrar därför att jag börjar bli så jädra nervös för att jag ska svimma el nåt i kyrkan? 2 veckor kvar och jag börjar redan nu få sömnproblem!!!

Gissar att det kanske är vanliga känslor, men ibland ångrar jag mig nästan när jag tänker på hur nervös jag kommer vara när vi står där o ska in!!

Känns inget kul med såna anspänningar när man har så mycket att fixa med innan!!

Berätta hur ni upplevde det och hur det blev, så kanske jag kan lugna mig lite...eller så blir det värre

• Svar på tråden Är det ingen som fått ångest innan ni gått in i kyrkan???
  • oliveroebbasmamma

Burre Präst skrev 2009-06-11 10:07:12 följande:

Det är inte ovanligt att brudpar är lite oroliga och nervösa inför vigseln, men när man väl står där brukar det släppa; nu är ju all planering klar, det finns inget mer man kan göra, inget mer att fixa, så då brukar nervositeten hos bruden släppa.Däremot märker jag ofta att brudgummen kan bli rejält nervös när de precis ska gå in, men eftersom ni inte behöver göra något på egen hand, det är ju prästen som leder vigseln, så finns det egentligen inget att oroa sig för.
    Jo, det är sant!
    Men det är mycket min blivande som jag oroar mig för oxå! Hans största bekymmer med att gifta sig är att behöva läsa något själv framme vid altaret. Men då sa jag att man brukar säga efter prästen, så då blev han lugn! Nu hade vi samtal med prästen i tisdags o bland det första han säger är att jag vill inte veta av nåt att ni läser efter mig, utan jag tycker det är mycket bättre ni skriver nåt fint o läser själva... Behöver jag säga att min sambo blev vit i ansiktet Stackarn!
    Vet inte om det hjälper, men har fått tips från flera att ta en konjak (bara lite naturligtvis) innan, så dom värsta nerverna släpper...men det vet jag inte om jag vågar...
  • oliveroebbasmamma

Tack för råden!! Jag ska nog ringa o prata med prästen, för det här är nåt jag verkligen känner att jag inte vill gå o tänka på nu dom närmaste 2 veckorna och så märker jag ju att min sambo börjar mer o mer känna lite olust inför det hela, o så ska det ju verkligen inte vara!!!!

Nu ska jag ta mod till mig o ringa prästen, så får vi se vad han säger!
    Det är en för övrigt jättebra präst som är väldigt rolig, men just det här kände jag blev lite väl mycket för oss två som dessutom är så sentimenala, så vi kommer gråta floder ändå, både han o jag! Då är det skönt att kunna säga efter en som kan sånt där!!

• oliveroebbasmamma

Jag börjar lugna mig en aning nu faktiskt!
    Prästen ska få läsa före oss, annars kommer det inte funka känner jag!
    Jag börjar ju gråta bara jag lyssnar på låten som vi ska gå in till i kyrkan...är så otroligt känslosam!!
    Hoppas bara detta sk sommarväder vill bättra på sig LITE!!!

• oliveroebbasmamma
    MulleNuh skrev 2009-06-15 22:20:53 följande:
    Jag var faktiskt inte ALLS nervös.. Inte på väg till kyrkan heller.. MEN 10 sekunder INNAN vi började gå in i kyrkgången så kom alla tårar och dom slutade inte förns vi var klara typ..
    Ja, så antar jag att det kommer att bli!! Köpte en vattenfast mascara i helgen (jag ska sminka mig själv) och hade SKIT svåra problem att få bort den på kvällen..satt som berget!!! Så den känner jag mig trygg i!!
Svar på tråden Är det ingen som fått ångest innan ni gått in i kyrkan???