Inlägg från: papriken |Visa alla inlägg
  • papriken

Gör man så?

Jag mottog i dagarna en inbjudan till min brors bröllop. Ca. 10 mil härifrån, kyrka sedan restaurangmiddag som kostar 500kr/pp exkl dryck. (!!) De hade inte ens hört av sig för att kolla om vi kunde det datumet nu mitt i semestertider..

Gör man så? är det inte lite märkligt?
    DYRT eller ska jag bara sluta gnälla? :)

• Svar på tråden Gör man så?
  • papriken

det stod även på inbjudan att de hellre ville att vi närvarade än presenter och det bifogades även en förbestämd 3 rättersmeny á 500kr/pp. (barn halva priset.) inga valmöjligeter alltså.
    känner mig tvungen att närvara eftersom det är min bror men det blir en sån dålig stämning i och med priset! dels får vi avbryta vår norge semester tidigare, betala resa dit samt 500pp och vi kan inte fira med champagne för att vi måste komma hem. (hotell är inte att tänka på)

Ska jag påpeka detta för dem eller hur göra??

• papriken

mm det var nog klokt passionsblomman. jag är också mammaledig vilket inte bidrar med allt för mkt i kassan. hmm, ska dit på besök idag tror nästan att vi tackar nej till middagen men är i kyrkan, men man vill inte bara att henes släkt ska vara representerade,, kul för brorsan liksom..

• papriken

uppdatering. Konfronterade dem och nämnde att det ev var lite i dyraste laget för oss. Självklart förstod de det men de kontrade med att detta var det bästa priset bland de de undersökt... då sa jag att det finns ju catering, men "då krävdes ju både lokal, personal och mer jobb" var svaret.. hmm ja, det är så det är med bröllop tänkte jag. Det roligaste kommentaren som min brorsa sa va: "ja men det är ju ett tag kvar så då har ni ju tid att spara"...

!!!!!!

Det handlar ju inte om att vi omöjligt kan betala, utan om att vi ska få välja vad vi vill göra med våra pengar!

Svar på tråden Gör man så?