• MysanX

Gör man så?

Kuvertavgift verkar bli vanligare och vanligare. Vill man gifta sig men inte har råd så är ju det ett exemplariskt hjälpmedel. MEN man måste h ai åtanke att alla inte tackar ja.Att menyn är bestämd i förväg är ju inte konstigt alls. Dom flesta brudpar sätter väl menyn själv?

Om du känner att det blir för dyrt så är ju din lösning jättebra, ni är med på vigseln och sen på skålen innan middagen och sen åker ni hem. Då löser dig ju allt till det bästa.

• MysanX

Sen ska ju tilläggas att vi inte heller tillfrågade en enda person om dom kunde just vårt datum. Det är ju upp till brudparet. Men väljer man att lägga bröllopet under semestertider så får man räkna med bortfall.

• MysanX

Å andra sidan så är det ju din bror! Är han inte värd dom pengarna?

papriken skrev 2009-06-12 19:43:29 följande:
    uppdatering. Konfronterade dem och nämnde att det ev var lite i dyraste laget för oss. Självklart förstod de det men de kontrade med att detta var det bästa priset bland de de undersökt... då sa jag att det finns ju catering, men "då krävdes ju både lokal, personal och mer jobb" var svaret.. hmm ja, det är så det är med bröllop tänkte jag. Det roligaste kommentaren som min brorsa sa va: "ja men det är ju ett tag kvar så då har ni ju tid att spara"... !!!!!!Det handlar ju inte om att vi omöjligt kan betala, utan om att vi ska få välja vad vi vill göra med våra pengar!
Svar på tråden Gör man så?