Inlägg från: kermit100 |Visa alla inlägg
  • kermit100

Gör man så?

Varför är det ok att ta betalt för andra fester som studentfest och födelsedagsfest, de blir man ju också "bjuden" till. Skulle ni som tycker att det är fel med kuvertavgift vägra gå på de också? Personligen tycker jag att man gör det som passar en bäst, de som väljer att inte komma trotts en avgift vill man kanske egentligen inte ha där heller.

• kermit100

Ja det är inte helt ovanligt att det koster en avgift för div fester. Och det är ju det som är så underbart, man gör som man vill. Och passar det inte så är det bara att låta bli. Alla har inte samma ekonomiska förutsättningar här i världen och ska de som är lite mindre lyckligt lottade inte få ha fest på grund av det. Nej det tycker jag är jätte dumt när det finns andra lösningar=kuvertavgift. Mer fest åt alla!

• kermit100

Det verkar visst vara svårt att hålla reda på vad man skriver vart! Jag har också läst tråden där mingag2009 skriver att hennes far betalar hälften.

• kermit100

Här ett till citat av mindag2009 ur en annan tråd:

Ja, min far har betalat halva och sedan så betalar vi halva bröllopet. Man gifter ju sig bara en gång förhoppningsvis

Ang. diskussionen om far betalar EN DEL eller hälften.

För mig spelar det ingen roll vem som betalar, om man tar kuvert avgift eller hur man gör. Oavsett hur det betalas eller hur det görs så kommer allas bröllopsdag att bli den mest fantastiska dag.

• kermit100

Inte jag heller, men det har varit underhållande läsning.

Svar på tråden Gör man så?