Inlägg från: Snäckan4 |Visa alla inlägg
  • Snäckan4

Gör man så?

Det finns jättemånga länder där det är kutym med kuvertavgift och det är även extremt vanligt att gästerna istället för present sätter in pengar direkt på brudparets konto. Vi kommer inte att ta kuvertavgift utan bjuda på allt men det är bara för att det är så vi vill ha det. Hade vi valt att ha kuvertavgift så tror jag nog att jag hade kännt mig lite nedklankad pga vissa av dina kommentarer. Om valet för oss hade stått mellan att ha kuvertavgift eller att våra föräldrar skulle betala VÅRT bröllop hade jag definitivt valt kuvertavgift. Det är ju faktiskt så att du har andra som betalar ditt bröllop så att säga till de som tar kuvertavgift att det är fruktansvärt av dem att låta andra betala deras bröllop rimmar lite illa tycker jag.

mindag2009 skrev 2009-06-17 11:57:24 följande:
    Jag tycker verkligen inte att jag klankar på andra. Men det kan ju inte finnas någonstans annars i världen att man tar betalt för sitt bröllop.
  • Snäckan4

Det är klart du får säga vad du vill i ett öppet forum, men precis som om du skulle göra det face-to-face måste du inse att folk kan bli sårade, arga mm på grund av det du säger. Jag tycker ändå att viss respekt i ens uttalanden kan finnas även om man har olika synsätt.

mindag2009 skrev 2009-06-17 12:59:20 följande:
    Sen så är detta ju ett öppet forum där alla ska kunna säga vad man tycker och tänker. Eller ska man hålla tyst för att någon annan kan ta illa upp?
  • Snäckan4

Likaså säger mindag2009 att de kommer att låna resten och att kuvertpriset är 1800 kr á 350 gäster. Detta blir 630 tkr och då ej inräknat att ni ska betala boendet för gästerna. Ni är alltså korta med över 150 tkr. Att då säga att man inte ska gifta sig om man inte har sparat en buffert först känns som ett konstigt uttalande.

mindag2009 skrev 2009-06-16 21:40:24 följande:
    Men om man inte ens har en buffert, så kanske man ska vänta lite med att gifta sig och spara ihop till en sådan först.
  • Snäckan4

Håller med er båda till fullo!!!

agtiwi skrev 2009-06-17 13:29:28 följande:
    Jag struntar också i hur folk gör. Det som stör mig är folk som kastar sten i glashus, har faktiskt aldrig sett dess like.
    [/citat]
    kermit100 skrev 2009-06-17 13:30:32 följande:
    [citat]
    Inte jag heller, men det har varit underhållande läsning.
  • Snäckan4

Du ser verkligen INTE ett dugg gravid ut på bilderna. Förlåt mindag2009 om det inte var din mening att plumpa dig, men efter allt du skrivit har jag svårt att tro annat än att du var dryg...

Villemoa skrev 2009-06-17 14:09:04 följande:
    Nej, det blev jag inte heller. Du skrev att din vän också är gravid när hon gifter sig så jag ville bara tydliggöra att jag inte är det Är van att folk tror att jag är gravid
  • Snäckan4

Jag håller med, hon/han måste vara påhittad!

Krysmynta skrev 2009-06-17 15:48:05 följande:
    ...jag tror att mindag2009 enbart är ute efter att få uppmärksamhet och skapa irritation...jag tror helt enkelt inte att denna medlem är den hon utger sig för att vara...bara en känsla jag fått...
Svar på tråden Gör man så?