Inlägg från: Villemoa |Visa alla inlägg
  • Villemoa

Gör man så?

Bra skrivet Blomman!!

passionsblomman skrev 2009-06-16 20:37:19 följande:
    Det du just missade, som inte handlar om avundsjuka är att du sa "men det har man ju buffert för" som om det vore självklart att alla har det-en buffert alltså.Det är här det blir känsligt för alla som inte har din ekonomi.Häromsistens skrev en tjej som skulle ha 300 i kuvertavgift att"har man inte det att betala så bor man ju på gatan"Jag blev så jävla arg på henne då att jag lovar dig att hade hon stått framför mig hade jag örfilat upp flicksnärtan och lärt henne veta hut.Det sa jag också, vilket genast resutlerade i att jag blev anklagad för att slå alla som inte tycker som jag. Jag är inte avundsjuk på dig utan tycker det är roligt att du kan fira er kärlek som ni vill.Det som är viktigt att komma ihåg är att det inte als är en fråga om prioriteringar för alla, utan för flertalet handlar det mer om att man är tvungen att vända och vrida på sina slantar, både till vardags och till fest.Då sticker inlägg om vad "man väl har" i ögonen.Jag tror att folk väntar sig att du ska ha en viss insikt om att du faktskt har det VÄLDIGT bra. Inte skämmas för det, men inte få för dig att alla kunde haft det du har.Likaväl som jag tror att det är svårt för många att ens fatta hur mycket du uppenbart har att röra dig med, lika svårt tror jag faktiskt du har att sätta dig in i den bistra verkligheten för stora flertalet låginkomsttagare, sjukpensionärer, arbetslösa osv.Det finns förmögna människor på nära håll i min släkt och hur underbart gulliga de än är, så blir det ibland pinsamt uppenbart att verkligheterna är väsenskilda för oss på vissa punkter. Ibland gör sådant ont. Ibland skapar det avstånd.Som tur är i vårt fall, så är tillexempel jag oerhört rakt på sak med vissa saker. Vilket har underlättat.Vifta inte bort andra medlemmars känslor med huvudskakningar och klyschor som "avundsjuka"om du inte vill skapa riktigt dålig stämning, är mitt stilla råd så här i bebisstadiet av ditt medlemskap här.
  • Villemoa

Och då kan man ju undra varför du blev medlem här om du blev varnad och alla är så avundsjuka? För övrigt kan jag säga att jag inte är ett dugg avundsjuk för jag har redan haft mitt drömbröllop!

• Villemoa

Ja, jag gillade min klänning jättemycket men jag var inte gravid när jag gifte mig eller är det nu, det enda jag var/är är lite rund om magen.

OT eller inte, kommenterade bara något du skrev tidigare så det var väl också OT antar jag.

mindag2009 skrev 2009-06-17 13:53:47 följande:
    liiiiteOTMåste säga att den var riktigt fin din bröllops klänning.Ska tipsa min kompis om den klänningen, hon kommer också att vara gravid när hon gifter sig!
  • Villemoa

Nej, det blev jag inte heller. Du skrev att din vän också är gravid när hon gifter sig så jag ville bara tydliggöra att jag inte är det Är van att folk tror att jag är gravid

mindag2009 skrev 2009-06-17 14:05:41 följande:
    Men OJ FÖRLÅT, det var verkligen inte meningen att förolämpa dig.Din klänning var iaf jätte vacker.
  • Villemoa

Helt OT men tack alla som INTE tror att jag är gravid och som tyckte att jag var fin på min bröllopsdag

Hade jag trott att mindag2009 sa så för att vara dryg hade jag nog varit avstängd nu
    Men som sagt, jag har hört det förut så jag tar det med en klackspark

• Villemoa

Om hon trodde att det skulle bita på mig så trodde hon fel iaf. Men vart har TS tagit vägen i tråden förresten?

feministbrud skrev 2009-07-06 10:49:40 följande:
    Ursäkta mig, men detta var den värsta jävla förolämpning jag har sett på detta forum. Jag vet att du har bett om ursäkt, men hur gick din tanke när du skrev detta inlägg? Som alla andra vettiga personer här inne såg jag inte mycket till mage på Villemoas bilder och för att en antyda en sådan sak bör man vara rätt så säker på sin sak annars är man rent ut sagt taskig.
  • Villemoa

Vilket av det?

MakeMyDay skrev 2009-07-12 22:43:22 följande:
    Det här var nog banne mig det värsta jag hört!! Är det seriöst??
Svar på tråden Gör man så?