Inlägg från: EM ikström |Visa alla inlägg
  • EM ikström

Gör man så?

Jag tycker iaf att mindag2009 är en frisk fläkt här inne, och jag uppskattade hennes tråd om lyxbröllop. Kanske kan man tycka att det blir lite mycket ibland, men det är trevligt som omväxling till alla budgettrådar, som onekligen är i majoritet här inne.

Nån skrev att det kan finnas anledningar till att man "måste" gifta sig tidigt (är gravid, nån ska resa bort länge osv.) och därför tycker att kuvertavgift är motiverat. Det kan vara så, men även då får man rätta mun efter matsäcken. Dock tror jag att det största problemet är att många i den här unga generationen är vana att få allt NU. Man vill ha sitt drömbröllop med sittande trerättersmiddag i en flashig lokal. Har man inte råd så får någon annan betala. Jag tycker att det är en mycket märklig inställning. De allra flesta som gör på det här sättet har säkert möjlighet att vänta ett år eller två med sitt bröllop för att spara pengar till det de verkligen vill ha. Jag ser kuvertavgift som oerhört märkligt.

Som svar på frågan i trådstarten skulle jag dock rekommendera att hon betalar och går på sin brors bröllop utan att kommentera det hela där och då och har trevligt. Det är det rätta att göra etikettmässigt. Man bör aldrig kommentera om någon annna bryter mot etikettregler.

Svar på tråden Gör man så?