Gör man så?
När man tar kuvertavgift så är det väl vanligtvis in så mycket pengar?
Och varför gå till en så dyr restaurang? Spikat? Så om man inte vill ha förrätt eller efterrätt måste man ändå projsa? Eller?
När man tar kuvertavgift så är det väl vanligtvis in så mycket pengar?
Och varför gå till en så dyr restaurang? Spikat? Så om man inte vill ha förrätt eller efterrätt måste man ändå projsa? Eller?
Haha, påminde du inte bruden om kuvertavgiften??
Ja, dom vill val inte ha present OCKSA? Eller har jag missat nat...
OT (sorry):
Forresten, vad var ursakten for att inte ga? Sa ni arligt att det var for dyrt?
Jag haller med dig, bor sjalv pa on men hade nog anda inte gatt (beror pa vad man har for relation dock) nar man vill ha dyra presenter OCH kuvertavgift. Verkar vara markvardigt folk...
Na, men da skippar man ju presenterna istallet. Sa da blir det plus minus noll...
Om man har det knapert av nan anledning ar det en bra losning om man anda vill ha en massa folk och middag, om det ar det man drommer om.
Ska sjalv inte gora sa, men jag forstar t.ex studenter eller andra som inte vill vanta pa att spara ihop pengar (kanske har blivit pa tjocken och vill gifta sig innan barnet anlander t.ex).
I ett sant fall hade jag garna lagt ut nagra hundringar sa vannerna far ha sitt brollop dom dromt om.
Men att onska sig presenter oxa funkar ju inte!!
mindag2009:
Jag tycker det ar annu tokigare att lana sig upp over oronen ELLER spendera sina besparingar pa ett sant brak-brollop!
Du gillar sakert inte att jag kritiserar ditt val. Men sa kritiserar du andra oxa.
Jag bor utomlands och forsoker planera festen harifran. Mamma & pappa plus nagra fler har ERBJUDIT sig att betala maten istallet for att ge oss brollopspresent (som ar helt vardelost eftersom vi bor i ett kollektiv har och inte kan slapa med oss en massa grejer tillbax hit).
Ska man tacka nej till det och sta och flina som en idiot nar man far presenter man inte kan anvanda? Det ar att slosa pengar tycker jag.
(Men detta ar INTE samma sak som kuvertavgift, sa kanske lite OT... Men jag har en poang dock.)
Se det sahar: Man behover/vill inget ha, varken pengar eller presenter. Sen vill man av nagon anledning gifta sig snart (man kanske ar doende i cancer, blivit gravid, 1 i paret fatt drom-jobb och ska flytta utomlands ett tag etc etc etc...).
Da kanske man valjer att ha kuvertavgift och far ju brollopet i brollopspresent! Vad ar skillnaden??
P.S Idag har jag horn och hoppas lite sa dar barnsligt att du har en nara van eller syskon som kommer ta kuvertavgift... Jaja, jag vet...
By the way, man gar ju inte till ett brollop utan present sa det ar minsann oxa ett tvang. Och kanske inte alls billigare.
Har last nagra tradar om par som har planerat i flera manader men far restskatt, nagot brakar ihop i hemmet, man kanske masta resa till Australien for en begravning (vilket exempel...) eller far foten fran jobbet eller whatever. DOM tycker jag synd om. Som bokat en massa och far panik att dom inte kan betala.
Har man..?
Ska fraga min pappa som ar sjuksyrra, min syster som ar ensamstaende, hennes ex som precis startat eget, min lillsyrra som ar student.
Jag lamnar traden nu, for jag klarar inte av detta. Inte amnet i sig, for vi verkar ha overgett TS. Utan pallar inte med bortskamda snorungar som inte kan nagot om verkligheten.
Antar att dina ar i skolbanken, som gjorde att du fick det fina jobb du har idag, var pa privat skola betalt av papsen.
Jag ar den i min familj som har det bast stallt, men kanner mig inte battre an dom for jag ar samma normala manniska som forut, och jag vet att aven dom pankaste i min familj har det jakligt bra for folk svalter ihjal overallt.
Och hade skamts ihjal om jag spenderat pengar pa *funderar pa det du* istallet for att t.ex kopa en ny bil till farsgubben. Om jag hade haft sa mycket over.
Vill inte halla pa och grala harinne, inte kul for nagon.
Jag kanske har fel, du kanske har kampat hart for det du har. Men jag klarar inte av asikterna. Vakna tjejen.
Tack och hej.
Word!
Word.