Gör man så?
Haha! Men i min krets så är det så att vi bjuder varandra och då går det "jämt" ut i slut ändan!
Har 2 nära vänner som kommer att gifta sig i vinter utomlands och då blir vi dit bjudna och vad vi menar då att vi blir på riktigt bjudna.
Haha! Men i min krets så är det så att vi bjuder varandra och då går det "jämt" ut i slut ändan!
Har 2 nära vänner som kommer att gifta sig i vinter utomlands och då blir vi dit bjudna och vad vi menar då att vi blir på riktigt bjudna.
Vi varken tömt våra besparingar eller tagit lån!
Det enda vi har tagit lån för är att bygga klart vårat hus i Thailand, så att vi kan åka dit på bröllops resa.
Det enda jag kritiserar är betalbröllo, för mig är det så fel att ta betalt för en fest man "bjuder" på.
Vi vill heller inte ha några som helst bröllops presenter som du kan läsa lite högre upp i tråden! Det enda vi vill är att få vara nära de vi älskar.
Ursh vilka påståenden, självklart blir mina vänner fortfarande bjudna. De är ju mina vänner!
Nej, så är det absolut inte i våran krets. Vi har faktiskt många som har drabbats väldigt hårt av bankkrisen men ändå kommer att komma på vårat bröllop.
Ja, men då gifter man sig och har festen vad plånboken klarar av. Inte fasiken tar man för det betalt av sina gäster!
Mycket hellre då att man har knytkalas och alla tar med vad man själv vill äta!
Mina närmaste vänner förväntar jag mig självklart att jag ska bli bjuden till. Vi är tex 5 väldigt nära tjej kompisar som har varit tärnor på varandras bröllop. Nu är det bara 3 kvar av oss och självklart skulle jag bli jätte ledsen om jag inte blev bjuden.
Skakar bara på huvudet! Den svenska avundsjukan.
Nej pappa har inte betalat för min skola, Jag har själv arbetat mig upp i karriären och pga det kan jag få det bröllopet jag vill ha + att min man har ett bra jobb.
Ja okej folk svälter, tycker du då att ist för att uppfylla min dröm ska jag skänka pengarna till dom?
Vi skänker redan genom vårat bröllop pengar till välgörenhet som jag inte tror att många gör i samband med sitt bröllop.
Det enda jag har sagt i denna tråd är att jag absolut inte tycker om betal-bröllop och skulle vägra gå på ett sådant. För då är jag inte bjuden, då ska jag komma och betala för deras bröllop.
Men om man inte ens har en buffert, så kanske man ska vänta lite med att gifta sig och spara ihop till en sådan först.
Som jag har sagt flera flera gånger nu att det enda jag tycker är fel är att ta betalat för en fest man "bjuder" på. Det gör man bara inte!
Då är det bättre att ha knytkalas och att alla betalar och väljer vad man vill äta.