• Aleta

Är det sniket?

Jag tycker att 300:- per person och natt är rimligt.
    Det priset är vad man har tagit ut på flera bröllop som jag har varit på där brudparet har haft samma situation som du.

Att börja driva hotellverksamhet och ta ut samma priser som på ett riktigt hotell, det tycker jag känns lite märkligt.

• Aleta

Jag tycker inte heller att man ska känna att man behöver stå för gästernas boende, inte fullt ut i alla fall.
    Vi hade en lite liknande situation. Eftersom vi bor på landet och det är ont om ställen att bo på så bokade vi upp allt som fanns.
    I och med att vi bokade ett helt B&B så kunde vi pruta ner priserna per rum, det var dessa priser som gästerna fick betala, inte fullpris.
    Vi stod även för risken av tomma rum (det blev ett tomt rum.)
    Sedan hade vi även ordnat enklare gratis boende för de som ville, men de som valde att bo finare fick betala för sig (fast det rabatterade priset).

Om du hyr alla rummen till ordinarie pris, blir det 22.000:- då?
    Om det är så att 22.000:- är ett lite billigare pris så hade jag valt att sänka priset för de boende.

kullaberg skrev 2009-06-17 13:45:43 följande:
    BlomAnna, jag lånar din tråd för jag har ett liknande "dilemma", trots att som du säger tråden har spårat ut lite Men vi har tittat på ett alternativ som är ett mindre hotell. Detta hotell har 14 rum. Om vi väljer att ha bröllopet där så betalar vi inget för lokalen förutsatt att de får fixa all mat och dryck. Däremot måste vi hyra alla rummen för den natten eftersom de inte kan hyra ut rummen till andra gäster om vi har fest där. Så, att hyra alla rummen skulle kosta ca 22.000 totalt. Min tanke var då att de som vill får boka upp sig på hotellet och betala för rummen själva (enligt hotellets prislista). Och sen får vi ta "smällen" om det inte blir fullbokat och betala upp resten. Jag förstår att en del här inne inte tycker att man kan göra så här... Men kan man verkligen inte det? Jag har själv aldrig hört talas om eller varit på ett bröllop där brudparet stod för allas övernattning? Är detta sniket? Låter vi gästerna betala för något som redan är betalt i detta fallet? Vad tycker ni? Och om vi skulle låta gästerna bo här gratis, de gäster som inte får plats på detta hotellet och måste bo någon annanstans, ska vi då betala för dom också?
Svar på tråden Är det sniket?