• BlomAnna

Är det sniket?

I lokalen vi planerar att ha vårt bröllop i finns det 5 rum med sammanlagt 12 bäddar. Man hyr lokalen från fredag - söndag och då ingår dessa bäddar och städning priset är 18 000 vilket ju är rätt så mycket (iaf för oss) men vi har en del långväga gäster...bla min familj och då skulle det ju passa bra att de kan sova där och vara på plats så att säga...tänkte då att man kanske kunde ta 1000kr/bädd för båda nätterna och på så vis spara in lite kostand på lokalen, men är detta sniket? De hade ju om vi inte är i den lokalen varit tvugna att ¨sova på hotell eller liknande och då borde det väl kosta nåt liknande?

Har även funderat på att ta mindre betalt av de jag vet har mindre pengar...

Lokalen är "dröm"lokalen och vårt första handsval men 18 000 är för mycket för vår budget....

Oj vad långt det blev...Frågan är är det sniket att ta betalt för sovplatserna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 11:40
    Tack för alla svar...Får tänka om angående priset.

• Svar på tråden Är det sniket?
  • Mia1972

1000 kr för en sovplats är DYRT tycker jag.
    du får ett helt ok hotellrum för 2 personer för under 1000 kr.

Så ja jag tycker det är sniket.

• Sesamy

Jag tycker inte det är sniket.
    Men det kan bli dyrt för hela familjer....
    4 pers - 4000 kronor.
    Dessutom kanske inte alla tänkt sig att komma på fredagen?

Men om du har koll på inkomsterna och dessutom vet att folk tycker sånna saker är okej, tycker jag inte det är fel.

Du känner ju din familj bäst - så du vet ju hur dom skulle ta det.

Riskerar du att göra folk upprörda så skulle jag välja en annan lokal - kommer de ta det bra så är det väl bara att köra. =p

• brudelmel

Jag hade aldrig tagit betalt av gästerna. Valet av lokal är ert och har ni egentligen inte råd med den, så får ni ta en billigare.

• Imma

Jag, personligen, tycker inte att det är rätt att låta gästerna betala för er drömfest. Vi har valt ett billigt ställe att vara på just för att kunna bjuda gästerna på allt.

• Yesh I do

Sniket vet jag inte, men 1000 är ganska mycket per bädd tycker jag med tanke på att man kan få ett dubbelrum på ett hotel för de pengarna. Sedan kan ni ju inte räkna med att 12 personer faktiskt väljer att sova där - de kan ju lika gärna välja ett annat alternativ och då får ni ju inte ihop pengarna ändå... och att ta olika mycket av olika gäster beroende på hur mycket pengar de har känns lite skumt...

Personligen hade jag heller hyrt en lokal som jag känner att vi har råd med i vår budget än att ge mig in på det här som du beskriver...

• lecaroline

Jag tycker att man kan ta betalt för att alla gäster inte erbjuds samma lösning. Men inte 500kr/natt.. Får de mat osv då?? På hotell får man ju alltid frukost..

• BlomAnna
    Mia1972 skrev 2009-06-12 10:54:48 följande:
    1000 kr för en sovplats är DYRT tycker jag.du får ett helt ok hotellrum för 2 personer för under 1000 kr.Så ja jag tycker det är sniket.
    vart i Göteborg under sommarsäsong får du tag på hotellrum för under 1000kr? Det skulle vara bra att veta!
  • BlomAnna
    lecaroline skrev 2009-06-12 10:58:34 följande:
    Jag tycker att man kan ta betalt för att alla gäster inte erbjuds samma lösning. Men inte 500kr/natt.. Får de mat osv då?? På hotell får man ju alltid frukost..
    Självklart står vi för all mat. Det ingår inte frukost från stället man hyr på men jag kommer att fixa så de har hotellfrukostar ändå.
  • BlomAnna
    Sesamy skrev 2009-06-12 10:54:55 följande:
    Jag tycker inte det är sniket. Men det kan bli dyrt för hela familjer.... 4 pers - 4000 kronor. Dessutom kanske inte alla tänkt sig att komma på fredagen? Men om du har koll på inkomsterna och dessutom vet att folk tycker sånna saker är okej, tycker jag inte det är fel. Du känner ju din familj bäst - så du vet ju hur dom skulle ta det. Riskerar du att göra folk upprörda så skulle jag välja en annan lokal - kommer de ta det bra så är det väl bara att köra. =p
    Tänkte nog inte ta 4000om det är fyra som sover i samma rum...
Svar på tråden Är det sniket?