• BlomAnna

Är det sniket?

I lokalen vi planerar att ha vårt bröllop i finns det 5 rum med sammanlagt 12 bäddar. Man hyr lokalen från fredag - söndag och då ingår dessa bäddar och städning priset är 18 000 vilket ju är rätt så mycket (iaf för oss) men vi har en del långväga gäster...bla min familj och då skulle det ju passa bra att de kan sova där och vara på plats så att säga...tänkte då att man kanske kunde ta 1000kr/bädd för båda nätterna och på så vis spara in lite kostand på lokalen, men är detta sniket? De hade ju om vi inte är i den lokalen varit tvugna att ¨sova på hotell eller liknande och då borde det väl kosta nåt liknande?

Har även funderat på att ta mindre betalt av de jag vet har mindre pengar...

Lokalen är "dröm"lokalen och vårt första handsval men 18 000 är för mycket för vår budget....

Oj vad långt det blev...Frågan är är det sniket att ta betalt för sovplatserna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 11:40
    Tack för alla svar...Får tänka om angående priset.

• Svar på tråden Är det sniket?
  • mindag2009

Om några av mina gäster skulle vilja betala så skulle jag vägra ta emot pengarna!
    Vi har ist att folk kan skänka pengar om de vill till spädbarnsfonden pga att vi miste våran son i plötslig spädbarns död.

• BlomAnna
    mindag2009 skrev 2009-06-15 16:00:03 följande:
    Om några av mina gäster skulle vilja betala så skulle jag vägra ta emot pengarna!Vi har ist att folk kan skänka pengar om de vill till spädbarnsfonden pga att vi miste våran son i plötslig spädbarns död.
    Det är ju jätte bra om man kan ha det så men som sagt vi har alla olika förutsättningar.
  • passionsblomman

Menar du att i har råd att bjuda alla gäster påboende i två nätter vardera när ni gifter er?

mindag2009 skrev 2009-06-15 16:00:03 följande:
    Om några av mina gäster skulle vilja betala så skulle jag vägra ta emot pengarna!Vi har ist att folk kan skänka pengar om de vill till spädbarnsfonden pga att vi miste våran son i plötslig spädbarns död.
  • mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-15 17:21:34 följande:
    Menar du att i har råd att bjuda alla gäster påboende i två nätter vardera när ni gifter er?
    Ja, det skulle vi! Vi kommer att ha väldigt många som inte bor i Sverige och de kommer att stanna mer än 2 dygn.
  • passionsblomman

Ja, då är det ju bara att gratulera til en god ekonomi.

mindag2009 skrev 2009-06-15 18:33:38 följande:
    Ja, det skulle vi! Vi kommer att ha väldigt många som inte bor i Sverige och de kommer att stanna mer än 2 dygn.
  • mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-15 18:38:03 följande:
    Ja, då är det ju bara att gratulera til en god ekonomi.
    Ja, min far har betalat halva och sedan så betalar vi halva bröllopet. Man gifter ju sig bara en gång förhoppningsvis
  • passionsblomman

Ja, förhoppningsvis. Men det skulle inte hjälpa. Mina föräldrar har inte sådana pengar, och inte skulle jag vilja ha dem heller om de hade.
    Så, var verkligen väldigt tacksam, och medveten om att du har det otroligt väl förspänt i det här sammanhanget.

mindag2009 skrev 2009-06-15 18:41:59 följande:
    Ja, min far har betalat halva och sedan så betalar vi halva bröllopet. Man gifter ju sig bara en gång förhoppningsvis
  • mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-15 18:47:52 följande:
    Ja, förhoppningsvis. Men det skulle inte hjälpa. Mina föräldrar har inte sådana pengar, och inte skulle jag vilja ha dem heller om de hade.Så, var verkligen väldigt tacksam, och medveten om att du har det otroligt väl förspänt i det här sammanhanget.
    Ja, men vi har bra arbeten både jag och min blivande + inga barn i livet. Så vi har kunnat spara undan en STOR del.
    Jag skulle aldrig på ett sådant här forum berätta precis vilken budget vi har:-S Jag vet att en av mina vänninor som var medlem här när hon skulle gifta sig och det blev ett jävla liv, när hon berättade.
  • passionsblomman

Hm, ja pengar brukar kunna röra upp känslor.

mindag2009 skrev 2009-06-15 18:53:18 följande:
    Ja, men vi har bra arbeten både jag och min blivande + inga barn i livet. Så vi har kunnat spara undan en STOR del.Jag skulle aldrig på ett sådant här forum berätta precis vilken budget vi har:-S Jag vet att en av mina vänninor som var medlem här när hon skulle gifta sig och det blev ett jävla liv, när hon berättade.
  • mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-15 18:55:56 följande:
    Hm, ja pengar brukar kunna röra upp känslor.
    Haha Ja, jag vet!
Svar på tråden Är det sniket?