• BlomAnna

Är det sniket?

I lokalen vi planerar att ha vårt bröllop i finns det 5 rum med sammanlagt 12 bäddar. Man hyr lokalen från fredag - söndag och då ingår dessa bäddar och städning priset är 18 000 vilket ju är rätt så mycket (iaf för oss) men vi har en del långväga gäster...bla min familj och då skulle det ju passa bra att de kan sova där och vara på plats så att säga...tänkte då att man kanske kunde ta 1000kr/bädd för båda nätterna och på så vis spara in lite kostand på lokalen, men är detta sniket? De hade ju om vi inte är i den lokalen varit tvugna att ¨sova på hotell eller liknande och då borde det väl kosta nåt liknande?

Har även funderat på att ta mindre betalt av de jag vet har mindre pengar...

Lokalen är "dröm"lokalen och vårt första handsval men 18 000 är för mycket för vår budget....

Oj vad långt det blev...Frågan är är det sniket att ta betalt för sovplatserna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 11:40
    Tack för alla svar...Får tänka om angående priset.

• Svar på tråden Är det sniket?
  • MulleNuh

Jaa vi betalar 1400:- för 2 nätter inkl frulle på lyxigare hotell så det var med er tycker jag..

• suamaca

Jag håller med, det känns på tok för mkt. Många hotell i Gbg har dessutom sommarkampanjer så det går visst att komma ner i pris på boende i Ggb.

• BlomAnna
    MulleNuh skrev 2009-06-12 11:30:14 följande:
    Jaa vi betalar 1400:- för 2 nätter inkl frulle på lyxigare hotell så det var med er tycker jag..
    rummen som hör till lokalen är jättefina och det är fint bäddat etc så det är inga sketna sängar i nån skitig skrubb...
  • MulleNuh

haha nej jag mena inte att det skulle va ett skithål som ni valt!! Mena bara att det är billigare med ett lyxhotell..

BlomAnna skrev 2009-06-12 11:39:01 följande:
    rummen som hör till lokalen är jättefina och det är fint bäddat etc så det är inga sketna sängar i nån skitig skrubb...
  • shakynose

Det verkar lite dyrt, men självklart kan du ta betalt av de gäster som utnyttjar tillfället att sova över. Priset blir nog mer lagom om du lägger det på samma nivå som vandrarhem eller B&B, 300kr per person och natt som Aleta föreslog blir nog bra!

• 090704

Vilken svindyr lokal är bara min tanke!!! Har ni inte råd att låta familjen sova där gratis kanske ni ska se er om efter en annan lokal...

• BlomAnna
    090704 skrev 2009-06-12 12:34:35 följande:
    Vilken svindyr lokal är bara min tanke!!! Har ni inte råd att låta familjen sova där gratis kanske ni ska se er om efter en annan lokal...
    Ja lokalen är dyr men den är så otroligt perfekt...antar att det är därför den kostar...man får ha lokalen i 3 dagar dessutom och de städar lokalerna (det är ett helt stort hus)
  • BlomAnna
    shakynose skrev 2009-06-12 12:21:23 följande:
    Det verkar lite dyrt, men självklart kan du ta betalt av de gäster som utnyttjar tillfället att sova över. Priset blir nog mer lagom om du lägger det på samma nivå som vandrarhem eller B&B, 300kr per person och natt som Aleta föreslog blir nog bra!
    Ja det lutar mot något sådant...då blir det 1200 för två personer två nätter...det är väl egentligen inte för mycket? det hade jag betalat om det var jag som var gäst...hade betalat 2000 också visserligen....

Jaja vi får se hur vi bestämmer oss för att göra.
  • nano86

Varför inte ringa och fråga de närmaste i er släkt om de tycker det låter ok? Själv tycker jag att det låter högt men tycker du det är ok kanske din släkt också tycker det?

• planerarbröllop

Klart du kan ta betalt men jag skulle aldrig gå på bröllop där jag skulle få betala 1000:- plus att jag skulle köpe en present till brudparet.

Svar på tråden Är det sniket?