Inlägg från: mindag2009 |Visa alla inlägg
  • mindag2009

Är det sniket?

Måste fråga en sak!
    Har varit medlem här ni i bara några timmar. Men vad är det med folk som ska ta betalt av sina gäster?
    Nästan som att göra business på sitt bröllop.
    Nej, om jag var du så skulle jag låta dom sova gratis.

Vi har våran fest på Strand hotell i sthlm och vi betalar våra gästers rum som reser långt och jag kan säga att vi betalar betydligt mer än 1000 kr per person.
    Men jag tycker har man inte råd så får man faktiskt söka efter andra alternativ, man tar inte betalt. Samma sak som jag nu har lärt mig att det finna något som heter Kuvert avgift! Jag ska betala för en mat som jag inte själv får välja.

• mindag2009

Om några av mina gäster skulle vilja betala så skulle jag vägra ta emot pengarna!
    Vi har ist att folk kan skänka pengar om de vill till spädbarnsfonden pga att vi miste våran son i plötslig spädbarns död.

• mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-15 17:21:34 följande:
    Menar du att i har råd att bjuda alla gäster påboende i två nätter vardera när ni gifter er?
    Ja, det skulle vi! Vi kommer att ha väldigt många som inte bor i Sverige och de kommer att stanna mer än 2 dygn.
  • mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-15 18:38:03 följande:
    Ja, då är det ju bara att gratulera til en god ekonomi.
    Ja, min far har betalat halva och sedan så betalar vi halva bröllopet. Man gifter ju sig bara en gång förhoppningsvis
  • mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-15 18:47:52 följande:
    Ja, förhoppningsvis. Men det skulle inte hjälpa. Mina föräldrar har inte sådana pengar, och inte skulle jag vilja ha dem heller om de hade.Så, var verkligen väldigt tacksam, och medveten om att du har det otroligt väl förspänt i det här sammanhanget.
    Ja, men vi har bra arbeten både jag och min blivande + inga barn i livet. Så vi har kunnat spara undan en STOR del.
    Jag skulle aldrig på ett sådant här forum berätta precis vilken budget vi har:-S Jag vet att en av mina vänninor som var medlem här när hon skulle gifta sig och det blev ett jävla liv, när hon berättade.
  • mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-15 18:55:56 följande:
    Hm, ja pengar brukar kunna röra upp känslor.
    Haha Ja, jag vet!
  • mindag2009
    Nordiskbrud skrev 2009-06-16 22:30:28 följande:
    Seriöst nu tjejen, sluta flinka in överallt om ert bröllop som kostar multum. Vi spar absolut inte heller på våra kostnader (något jag anser att man inte behöver påpeka men gör det...) men jag har aldrig någonsin varit på ett bröllop där brudparet bekostat gästernas boende. Och då har jag varit på många fina och kanske lite "lyxigare" samt flera vanliga. (Däremot håller jag med dig ang kuvertavgift för middagen men det är en annan femma).
    Nej det jag menar är att om de redan HAR en lokal som de har hyrt. Så varför inte låta sina gäster sova gratis när allt är redan betalt. Jag tycker att det är sniket att låta gästerna betala för något som redan är betalat!
  • mindag2009
    MrsHelloKitty skrev 2009-06-17 11:34:31 följande:
    Blir nästa upprörd av att läsa vad ni svarar =), läs inläggen innan ni svarar. De har inte råd med lokalen ifall de inte tar betalt per natt (om jag förstått det rätt). Alla har inte god ekonomi men vill ändå gifta sig! Jag skulle kollat med de personer som ni skulle erbjuda rummen och ärligt fråga om dom vill hyra ett rum för en kostnad, då får dom själva bestämma. Jag har bjudit upp kompisar på vår mingelbröllopsfest dom hålls 2,5 vecka efter borgelig vigsel, var dom sover får dom lösa.
    Men då får man ju välja en annan lokal!
    Man tar inte betalt av sina gäster.
  • mindag2009

Ja det är sniket!
    Då låter ni ju gästerna betala för er lokalhyra.
    Bättre att betala själv tycker jag.

kullaberg skrev 2009-06-17 13:45:43 följande:
    BlomAnna, jag lånar din tråd för jag har ett liknande "dilemma", trots att som du säger tråden har spårat ut lite Men vi har tittat på ett alternativ som är ett mindre hotell. Detta hotell har 14 rum. Om vi väljer att ha bröllopet där så betalar vi inget för lokalen förutsatt att de får fixa all mat och dryck. Däremot måste vi hyra alla rummen för den natten eftersom de inte kan hyra ut rummen till andra gäster om vi har fest där. Så, att hyra alla rummen skulle kosta ca 22.000 totalt. Min tanke var då att de som vill får boka upp sig på hotellet och betala för rummen själva (enligt hotellets prislista). Och sen får vi ta "smällen" om det inte blir fullbokat och betala upp resten. Jag förstår att en del här inne inte tycker att man kan göra så här... Men kan man verkligen inte det? Jag har själv aldrig hört talas om eller varit på ett bröllop där brudparet stod för allas övernattning? Är detta sniket? Låter vi gästerna betala för något som redan är betalt i detta fallet? Vad tycker ni? Och om vi skulle låta gästerna bo här gratis, de gäster som inte får plats på detta hotellet och måste bo någon annanstans, ska vi då betala för dom också?
Svar på tråden Är det sniket?