Inlägg från: Tinndra |Visa alla inlägg
  • Tinndra

Kyrkligvigsel ????

Ringde förra veckan till vår pastorsexpedition och skulle boka kyrkan till vårt bröllop nästa sommar och fick då till svar att dom bara kunde göra en preliminär bokning av en vigsel p.g.a att kyrkan kanske ska avsäga sig vigselrätten tills dess!!?
    vad ska jag göra nu då???
    jag vill verkligen ha ett kyrkbröllop, jag är inte religiös eller så men jag har ändå alltid önskat att få gifta mig i kyrkan, och speciellt den här kyrkan eftersom jag är döpt där och har "tillhört" den försammlingen sen dess.
    vad ska jag göra????

• Svar på tråden Kyrkligvigsel ????
  • Tinndra

jo men de är ju just de.. då är man ju redan gift när man kommer till kyrkan typ, känns som om allt kan kvitta då..

• Tinndra

jo vi har ju tiden antingen till vigsel om de blir de eller också till välsignelse.
    Men de blir ändå inte som jag hade önskat..
    Och de är inte de att jag är bortskämd och alltid ska ha min vilja igenom, utan de är de att jag hade hoppats på att något skulle få bli som jag önskat, inget annat har blivit de.

• Tinndra

vaddå menar du att alla som gifter sig i kyrkan är religiösa?

• Tinndra

men de är ju just de, jag kan inte förklara varför de betyder så mycket för mig, jag vill inte gifta mig borgligt och sen gå och få en välsignelse för de kan kvitta då.
    men jag vill inte gifta mig borgligt heller eftersom jag vill gifta mig "på de gammla hederliga sättet"
    de betyder mycket för mig eftersom de har hänt så mycke tråkiga saker för mig på sista tiden.

• Tinndra

här fick man ingen förståelse bara påhopp, hade de varit bättre om jag sagt att jag är djupt religiös?

• Tinndra

säger inte att bröllopet kvittar då men om man blir tvingad till en borglig vigsel kan man ju lika gärna strunta i nån välsignelse, Trodde att de var fler som kännde så men jag var tydligen ensam om de.

• Tinndra

ja men de är bara nått som jag känner, att de för mig känns de mer på riktigt att göra de på de gammla sättet.
    Gå till kyrkan.. vigas av en präst.. gå ut från kyrkan som man och hustru.
    är så trött på allt juridiskt prat och hit och dit

• Tinndra

De är bara så tråkigt att man ska finna sig i att de ALDRIG blir som man tänkt sig,
    Och här fick man inget stöd.

• Tinndra

jag ger inte kyrkan skit absolut inte jag tycker bara att de är tråkigt att de ska bli så, ger inte skit till nån men snart får man inte välja någonting själv

• Tinndra

jag fick tillsvar att de var kyrkan som skulle bestämma om dom ville ha kvar vigselrätten eller inte..

Svar på tråden Kyrkligvigsel ????