-
Haha. Det där känner jag igen. Min sambo höll på att bli gråhårig över mitt tjat om datum och lokal. Tror det var enda anledningen till att han föll pladask för första stället jag tog med honom att titta på. Han älskar det säkert inte alls så mycket som han säger, men nu slipper han tjatet i alla fallSuperstarfia skrev 2009-08-19 14:51:10 följande:det känns helt underbart.. å nu slipper min karl höra mig tjata om datum.. så nu kan ja lägga planerandet på hyllan några veckor.. :)
-
Giz83: Det såg mysigt ut, ert ställe. Gifter ni er där eller i kyrka? Vi kommer gifta oss här www.ellinge.se
-
Hej hopp!
Har ni en bra helg! Ikväll ska vi på bio, jag och sambon, och sedan ska vi sätta oss och bestämma oss för vilken fotograf vi ska anlita. -
Var och såg baksmällan! OJOJOJ! Riktigt kul film men jag var nog inte riktigt lika lyrisk som sambon. Jag ska ha ett låååååååångt samtal med hans marskalker när det närmar sig svensexa . Det första jag gjorde var att jag messade min tärna och sa att hon får se till att möhippa och svensexa får bli samma dag så att jag inte behöver va hemma och se i vilket tillstånd min blivande kommer hem i. Eller hu, ännu värre, komma hem tidigare och behöva ligga och vänta. Nej, vi ska ses på kvällen, dagen efter, och utbyta erfarenheter . Måtte man kunna lita på hans vänner.
-
Glömde säga att på vår fest förra helgen hade min tärna (som får bra idéer när hon är full, tycker hon) tillsammans med en av m2b's marskalker, kommit på att vi ska inte ha svensexa och möhippa, vi ska ha en mösexa! Det gillar jag! Då kan jag ha järnkoll på sambon hela dagen
-
Ja, jag gillade baksmällan. Många skratt även om man blev lite smånervös inför sambons svensexa.
-
Välkomna!
Paja: Du och jag har samma datum -
Har väl egentligen hela bröllopet klart för oss i huvudet men när det väl gäller bokningar och så så är det mycket som är oklart. Vi har bokat platsen för vigseln och festen och lagt handpenning i alla fall. Budgeten är spikad. Just nu är det fotograf som stressar mest. Känner att jag måste hitta det, sedan kan vi ligga lågt ett tag igen.
-
Inte från Österlen men Lund. Men min m2b kommer från Ystad.ThePowerOfLove skrev 2009-08-24 19:48:34 följande:Oj, ni är många här! Vårt bröllop ska stå den 7/8-10. Är här någon från skåne, runt Österlen kanske?
-
Jag har funderat fram och tillbaka på saker som jag skulle kunna göra själv. Inbjudningskorten fixar jag själv. hade gärna gjort tårtan. Jag skulle säkert kunna få den god men tyvärr inte så fin som vi vill ha den, är jag rädd. Kommer nog göra snittar själv, att servera till skålen. Kanske chokladdoppade jordgubbar också. Undrar om man klarar av att fixa blomsterbollar att dekorera gången fram till vigselplatsen med...
-
Hej på er!
Har ni haft en bra helg? Jag och min sambo bestämde oss för att åka upp till Antikrundan i Höganäs för att få en grej värderad. Stod i kö i nästan 6 timmar för att få en nolla i värde! Haha! Bra koll man har . Gissa om vi skrattade när vi åkte därifrån. -
Vad det är trist när det inte händer så mycket i planeringen
-
Får nog börja göra inbjudningskorten snart så man har något att pyssla med. Åtminstone börja designa några alternativ i Photoshop...
-
Ta foton på dig i de olika klänningarna och så visar du nära och kära och ser vad de tycker. Kan va bra att få höra andra kommentera olika detaljer på de olika modellernacire skrev 2009-09-06 14:18:06 följande:Har hittat ännu en klänning som bara känns så rätt!! Men det blir lite svårt att välja nu känner jag. det skiljer ju en hel del i pris men det är inte det som avgör vilken jag ska ta...fyyy vilken beslutsångest jag har....fast det är ju ett angenämt problem:)
-
Vi gifter oss också den 14:e. Fast utanför Lund.
Oj, jag visste inte att de var så kinkiga med kamera. Typiskt. Där föll min idé. Jag hade tänkt göra så om jag själv börjar vela när jag ska bestämma mig. -
Vi håller fortfarande på med detta eviga fotografletande. suck... Vi hade verkligen fastnat för en killes foton men han är kass när det kommer till att visa lite intresse och höra av sig. Först fick jag maila två gånger för att överhuvudtaget få kontakt med honom. Nu har jag mailat två gånger och föreslagit tider då vi skulle kunna träffa honom men han har fortfarande inte svarat. Funderar på att lägga ner honom även om vi gillade hans foton.
-
Ja, vi har just konstaterat att vi måste spara betydligt mer än vi först räknade med för att få ihop till den budget vi satt. För jag kan inte få ihop det för mindre pengar helt enkelt. Så nu får alla pengar gå till bröllopet.
samtidigt så är vi nu i akut behov av bil så det blir väl bilköp inom ett par veckor. Ingen bra kombination, rent ekonomiskt...